Dag 10 en 11 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

16 Juli 2011 | Indonesië, Gili Trawangan

Hey,

Gisteren zijn we richting de Gili-eilanden gegaan, een reis die ongeveer 7 uur zou duren. Achteraf zouden we merken dat dit een relatief begrip zou zijn...

We nemen als eerst de slow-boat naar het eiland Lombok. Het woord zegt het eigenlijk al, slow boot. Het is niet bepaald een cruiseschip, maarrrr! Ze hebben een tv uit 1980 staan, en ze draaien 'gladiator'. Genieten dus, 3 uur lang. En het is ook weleens leuk om die film in rode tinten te zien, met indo-ondertiteling... De film is trouwens voor 16+, maar op Bali hebben ze maling aan leeftijdgrenzen, net als bij scooters en sigaretten...

Na het luchtige gladiator is het tijd voor het zware dvd-werk. Indonesische karaoke, vreselijk...

Bij aankomst worden we in een busje gepropt. Uiteraard domineren de Nederlands ook hier weer. Het landschap is erg bergachtig en we zijn veel apen langs de weg. Als je het weg mag noemen trouwens.

Met een lange smalle motorboot is het nog 45 min naar het eiland. Het wordt al donker, we zijn al de hele dag aan het reizen en we hebben alleen nog maar een tosti op, en een bord spagetti. Ik leg een Engels meisje uit dat ik het maximaal een 3 geef, for the trouble...

Het eiland is echt maar 3 kilometer doorsnede en er zijn geen auto's. Alleen paard en wagen, die ze 'Lombok-Ferrari' noemen. Kietel me even :P

Met Josien en Lotte uit NL en Helen from Inglund(Zo spreek je het uit in bekakt Engels) Vinden we een huis, waar we erg goedkoop kunnen slapen. Beter!
Huis is trouwens niet hoe je het je voorstelt hoor. We slapen op een matras op de grond, naast een grote ventilator, we hebben wel een koelkast, maar de wc moet je doorspoelen met een emmertje water... En over de douche willen we het niet hebben... Laten we het zo zeggen, de douche is warm, als de zon schijnt, anders heb je pech...

We besluiten met z'n 5-en te gaan eten en daarna nog wat te drinken.
Het is nog geen volle maan, dat is pas morgen.
Er is eigenlijk 1 lange straat, waar alle winkels, hotels en bars aan zitten. We belanden in een hippe openlucht kroeg waar we goedkoop mixjes drinken.
Er zijn verschillende soorten mensen hier, breed, breder een breedst en bruin, bruiner en bruinst. Ons ego en zelfvertrouwen worden flink op de proef gesteld tussen alle mooiboys en surfchicks, morgenochtend maar ff opdrukken op het strand...
Blijkbaar kan je hier ook mushrooms(paddo's he, niet veel kamers) kopen.Volgens Helen feesten we dan op de maan, of denken we dat we de maan zijn... Laten we paddestoelen maar even overslaan, onze trip is al heftig genoeg!

Dag 11:

Uitslapen is er uiteraard weer niet bij, ze zijn hier namelijk moslim. Haimalaaaaaaaamaaaahhaaaaaaaalaalaalaa pompt om 4 uur 's nachts door de speakers. Daarna beginnen de haantjes de voorste met het kijken wie het vroegst zijn strot open kan zetten(Ook dieren doen dus aan bewijscultuur) En ook vond iemand het nodig om om half 7 het zand voor ons huis aan te gaan vegen... En bedankt...

Als Saar haar t-shirt aandoet, wordt het doemscenario dan toch werkelijkheid: Er zit een kakkerlak in! Het huis is te klein! Saar reageerde vrij kalmpjes, maar ik bedoelde gewoon dat het huis wel iets te klein is...
We voetballen die Kaka-lak eruit en gaan verder met ons leven.

We gaan met Lotte op een snorkeltrip, de andere twee gaan duiken.
We zitten op een boot voor max 25 personen, maar dat is natuurlijk ook maar een getal, het gaat natuurlijk om proppen. Dus we gaan uiteindelijk met zijn 40en de zee op.

We stoppen verschillende keren en we zien erg veel mooie dingen. Koraal, maanvissen, scholvissen en vissen die samenscholen.
We proberen iedere vis als individu te bekijken, maar dit blijkt lastig...

Dan gaan we naar 'turtlepoint' Dat worden vaak schildpadden gezien. 'Broodje schildpad verhaal' denken we, maar niets blijkt minder waar.
We zien een aantal schildpadden zwemmen en 1 zien we zelfs van erg dichtbij, we(vooral dre} zijn blij!

Bij het derde snorkelstuk halen we ons brood tevoorschijn, voor de vissies! Ze komen erg dichtbij en eten zelfs uit de hand! Erg tof!

We lunchen op Gili air(spreek uit: a year)
Daar zitten we in een strandhuisje en kijken we uit over de zee en de andere eilanden, heerlijk!
Saar koopt hier nog een armbandje voor een derde van de vraagprijs, we zijn weer trots!

Eenmaal terug even 'lekker' douchen en dan op het internet.
Onderweg kom ik een evenement tegen.
Het is een soort boksring, waarin twee mannen elkaar te lijf gaan met stokken. Ze hebben allebei wel een schild. Onder leiding van een jostiband en iemand met een fluit(die duidelijk geen les heeft gehad van juf Josien) gaan de mannen elkaar te lijf. Het is voor de show, maar toch lopen die gasten flinke striemen op.

Straks lekker eten en daarna met alle mensen op het eiland naar de maan kijken. Of zal 'fullmoon party' dat niet inhouden??

Greets

• 16 Juli 2011 - 11:09

Michiel:

Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal...Full Moon Party Biatch! Gruwelijk! haha
    Zoals altijd weer erg vermakelijke verhalen waarbij ik een glimlach afwissel met een bulderende moehaha waar mijn buren nu wakker van zijn geworden. Je hebt je portie dieren alweer binnen he Dre en je mag nog een week! JaaJaaaaa!!

Maak je niet dik, jij bent de man tussen al die mooiboys op dat strand dalijk...alleen weet dat niet elke mooie vrouw het beste met je voor heeft! So watch out men! Geniet ervan!!!!

Kus

• 16 Juli 2011 - 12:16

Dirtygurt :

Chilly eilanden ... Nice man

• 16 Juli 2011 - 15:57

Danielle:

Hey hey! Wat een. Geluk toch weer dat jjullie een turtle mochten zien :D. En de magic mushrooms vind je dus indd bij de full moon party! Nou have fun :D!

• 17 Juli 2011 - 08:06

Faab En Maris:

leuk verhaaltje ook weer hoor...erg vermakelijk!

respect shabba ;)

Groetjes!

• 17 Juli 2011 - 08:46

P@trick En Susanne:

Wat een toffe verhalen ! We zijn super benieuwd naar je verhalen over de fullmoon party ! Pas op voor de ladyboys !

Groeten patrick en susanne

• 17 Juli 2011 - 11:20

Erwin:

Lees de verhalen ook met een glimlach!! Bij het Kaka-lak verhaal kon ik mij helemaal indenken hoe dat is gegaan whahah. Geniet er van! Vanavond vertrek ik richting Spain.
    Ik heb Remco de verantwoordelijkheid gegeven over andre zijn pathe kaartje.. XXX

• 20 Juli 2011 - 12:09

Rocks:

Veel vrouwen maatje. doe je goed he... hahahaha Echt dit klinkt zo gaaf wat je allemaal mee maakt.Net of je in de Fata morgana zit Ist nie?

Nou maatj eenjoy samen met saar! Klinkt in ieder geval elke keer super. Geniaal!