Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

21 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Dag 15:
Helaas pindakaas, daar lijkt het in ieder geval op... We zijn beide aan het diarreen.... ORS bij het ontbijt laat maar zeggen. Smaakt trouwens bijna beter dan die droge toast met jam.
Vandaag gaan we snorkelen. Met een wiebelbootje gaan we naar een eiland in het uiterste westen van Bali.
Rond het eiland is erg veel koraal en heel veel vissen.
Zo mooi hebben we het nog niet gezien. De eerste paar meters zijn zo'n 2 meter diep, daarna volgt een afgrond waarvan je de bodem niet eens kan zien. De lange wand naar beneden is vol met gekleurd koraal, echt super om te zien!
Ook zien we nog een inktvis, een barracuda, grote maanvissen en een schildpad.

We leren op de boot de Duitse Sabine en Thomas kennen, het zijn broer en zus. We spreken af om met elkaar te eten en de volgende dag ook met hen op pad te gaan. Jahwol meine bratwursten!
Die Bratwurst is een mooi bruggetje naar mijn rug trouwens.
Een klein uurtje snorkelen in de bewolking was toch voldoende om van mij een Blanda Goreng(gebakken Nederlander) te maken...

We gaan een keer uitgebreid uit eten, omdat we op de boot alleen maar nasi hadden gehad, en daar kunnen wij niet van leven...

Onze kamer is trouwens weer van alle ongemakken voorzien. We hebben een muskietennet, waar de muskieten zich juist in verzamelen... We hebben een warme douche, maar die is voor kabouters... En! We hebben een nest muizen in ons rieten dak. Die vooral 's nachts rondrennen om ons bang te maken... Heerlijk, dat backpacken!

Dag 16:
We hebben weer een chauffeur die ons naar verschillende bezienswaardigheden brengt. Complimenten eerst voor zijn wagen, want zo luxe hebben we nog niet gezeten deze vakantie. Hij zeurt onderweg wel over hoe moeilijk hij het heeft, maar met zo'n auto geloven we dat helaas niet meer...
Hij vertelt honderduit over Bali en vooral over de aanslagen die een aantal jaar geleden plaatsvonden. Als we langs een moskee rijden geeft hij hen dus ook allemaal de schuld: 'daar worden de terroristen gemaakt'
Wij proberen nog een beetje nuance erin te brengen, maar hij heeft maar 1 kam, en daar gaan ze allemaal overheen...

We stoppen als eerste bij het National park, waar we met een gids doorheen gaan lopen.
Het is niet echt een tropisch regenwoud, maar meer een erg dicht begroeid bos.We zien al vrij snel een groep zwarte apen, dat beloofd wat!
Helaas blijft het voor de rest bij mieren en muggen...
Het is er wel erg 'jungle' en we moeten echt de bosjes in en door en over. Een Rambomes was geen overbodige luxe geweest.
Over een klein riviertje hangt een liaan, daar mogen we even de Tarzan en Jane uithangen, dat was wel weer even leuk!

Onze volgende stop is bij de 'Holy hot spring'
Een waterbron die verwarmd wordt door de aarde. Meer kan ik er voor jullie helaas even niet van maken.
Het blijkt gewoon weer een commercieel iets, met veel kraampjes en zielig kijkende kinderen...
Het lijkt een beetje op 'de Dubbel'(zwembad in Dordt, red.) maar dan met het water uit een stilstaande sloot in harte zomer. Saar en Thomas durven het wel aan en gaan hun zonden wassen. Sabine en Dre denken eerder dat alle zonden van de voorgangers juist op je huid gaan kleven. Niets blijkt minder waar als Saar zich afdroogt en de handdoek een oranje kleur geeft.
De douche erna voelt pas echt als 'Holy' aan. Weg bij deze Holy crap spring.
En waarom noemen ze het trouwens 'spring', je mocht er niet eens bommetjes in maken...

Hierna bezoeken we nog een Boedhistische tempel, kunnen we eindelijk onze 'sarong' nog een keer aan! Die omslag doek weetje nog?!
De tempel is erg mooi, hij bestaat uit meerdere verdiepingen. Veel monniken en andere mensen zitten hier ook om te mediteren. Het was leuk om te zien, dat alle mensen hier goed rekening mee hielden, en erg stil bleven. Er lopen hier trouwens wel veel gasten die waarschijnlijk Henk heten die een vrouw hebben die bikini's draagt die ze niet zou moeten dragen en hun kinderen kopieen zijn van oh oh-cast en de maaskantjes...Gesellahg!

Na deze leuke, maar vermoeiende dag nog even zwemmen en tsunami's maken in het zwembad...

Morgen weer vroeg op voor de laatste activiteit en dan weer op pad!

Salamat Jalam!

P.s. @Nele, ik ga mijn best doen. Als we genoeg ruimte hebben ;)