Dag 9 - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

14 Juli 2011 | Indonesië, Padangbai

Hey!
Bedankt weer voor de leuke reacties!
Fijn oma, dat het weer beter gaat! Groetjes terug!

Gisteravond onbeperkt gebarbecued, was lekker! Gelukkig geen oorzaak(BBQ) gevolg(nachtelijke toiletbezoeken)
Saar en ik zijn nog niet moe en besluiten een drankje te doen.
We lopen op het ritme van de Djembee af en belanden in de reggaebar, Ja man!(In Bob Marley-accent dan natuurlijk)
Een livebandje maakt leuke muziek en wij drinken bier(Dre) en coctail(Saar)
Saar sjanst wat met de tamboerijnjongen, hij lacht en zwaait zo lief... :P

We slapen lekker, ookal hebben we geen airco...

Dag 9:
We staan bijtijds op. Onze hostess brengt ons ontbijt op ons balkonnetje. Het zijn een paar stukjes meloen en droge witte boterhammen met jam. Ach ja... waarom ook niet. Als we 'lekker' zitten te eten komt die vent van de ferrytickets bij ons staan. We geven hem duidelijke hints dat we nog niet willen kopen (leeter wie baai) maar blijkbaar vindt hij ons aangenaam gezelschap, dus blijft hij staan tot we klaar zijn...

We hebben met Emma en Merel afgesproken om een wandeltocht te maken van een dorpje naar een ander dorpje. Die stond in een reisgids (Bedankt Daan ;) We laten ons afzetten(weer letterlijk en figuurlijk) en gaan op pad.
Allereerst moeten we door een commercieel dorpje, waar je natuurlijk weer van alles kan kopen wat handmade is... Wij vinden de kuikens en koeien veel leuker en gaan daarmee op de foto.

Wat volgt is een klim van een half uur langs glibberige paden. Een guide adviseert ons een ander pad te nemen, wij vertrouwen iedereen, dus we doen dat ook. Niet wetende dat we om de minuut T-splitsingen tegen zouden komen. De paden worden steeds stijler, smaller en onbegaanbaarder. We zijn na 5 minuten dus al verdwaald. In de jungle... Stug lopen we door tot we een huisje zien. Daar woont een boer. Hij wil ons wel helpen. Het huisje ziet er karig uit, maar! ...hij heeft wel kabeltv. Wij zouden onze prioriteiten liever bij een warme douche leggen, maar ok... Goede rijst, slecht rijst missen kan natuurlijk ook niet...

Hij brengt ons weer op het goede pad, letterlijk en figuurlijk weer...
Hij loopt gelukkig ook nog een stukje verder met ons mee. Als we op een pad komen, waar volgens hem geen splitsingen meer komen, laat hij ons in de steek(zo voelt het) We weten dat we het niet kunnen maken om hem alleen een hand te geven, dus we geven hem een paar duizendjes, omdat het kan :P

Hier blijven we even stil staan, want oh oh oh, wat zijn we nu weer op een mooi plek beland. We dachten dat we al rijstterrassen hadden gezien, maar deze...
Even een vergelijking: Je hebt het terras bij de snackcorner, die hadden we eerder gezien en je hebt het terras bij het Kuhrhaus in Scheveningen. Zoiets dus...

Daar moeten we over een smal richeltje zeker 30 minuten lang lopen aan de bovenkant van de adembenemende rijstterrassen. We genieten!
We zien veel boeren hard werken.(er zit bij de foto's een speciale voor Faab ;) Ze zwaaien vriendelijk als ze op de foto gaan. Af en toe schiet er een hagedis voor ons langs en er vliegen grote mooie vlinders langs.

We gaan over een zelfgemaakte(niet door ons) bamboebrug langs een waterval. Hier is het tijd voor een stop, en we maken onze eigen waterval even...

Hierna wordt het helaas iets minder mooi. We moeten een heel stuk langs de weg lopen en missen een afslag. Het boek is niet heel erg gedetailleerd. We schrijven hierna gelijk even een boze brief naar de uitgever, komt goed!

Omdat we niet uitkomen waar we moesten uitkomen nemen we een busje terug naar onze villa.
Onderweg worden we toe/uitgelachen door langsrijdende scooters met kinderen/volwassenen. We worden zelfs op de foto genomen. Dus zo moeten Brad en Angie zich voelen :P

In onze villa nemen we een lekkere douche en chillen wat. Daarna gaan we met Merel en Emma uit eten. Wat wederom heerlijk smaakt.

We spreken af om over een paar dagen te meeten, zodat we weer samen kunnen verdwalen op een of andere vulkaan...

Morgen vroeg op, om 7 uur te reizen naar de Gili-eilanden. Dit zijn 3 eilandjes van maximaal 3 kilometer doorsnede. En... het is morgen volle maan, dus dat betekent... Full Moonparty!!

Tot kater/later!

• 14 Juli 2011 - 14:27

Danielle En Mandy:

Hey Esther en Bart ;). wat een heerlijk verslag weer om te lezen. Gelukkig heeft mijn boek dan toch nog goed gedaan om er een mooie dag van te maken.
    Klinkt erg leuk de full moon party, zou natuurlijk nog leuker zijn als wij erbij waren ;). Have fun nog, gaan wij even bij onze gate zitten en nog meer vies chinezen voer te eten (deze reis is het geen succes met het eten dus mandy heeft al een blik pringles op..)

Groetjes Kim en Jennifer ;)

• 14 Juli 2011 - 14:28

Erwin:

Hey! jullie doen echt heel veel! Ik geniet van de verhalen!

• 14 Juli 2011 - 18:08

Anne:

He Sara en Dre!

Wat beleven jullie ontzettend veel mooie leuke spannende en soms ook minder leuke :P dingen!! Geweldig om te lezen!
    Geniet er nog van en veel succes!
    Liefs Anne

ps. Respect voor Sara... ze staat toch maar mooi met al die (soms enge)dieren op de foto!!

• 14 Juli 2011 - 18:37

Remco :

over grote mooie vlinders gesproken
    jij mag je vlinder struik wel eens snoeien als je weer in het land ben :D

xx

• 15 Juli 2011 - 07:22

Femke:

Wouw die foto's van de rijstterrassen! Jullie zitten wel in het goede seizoen (wij kwamen net na de oogst, dan is er dus niets moois aan)
    Heeeeel veeeeel plezier op de Full moon Party!!!

Kus fem

• 20 Juli 2011 - 12:04

Rocks:

Hele kicke foto's man TOF! Klinkt echt spannend en avontuurlijk allemaal.