Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

13 Juli 2011 | Indonesië, Padangbai

Dag 7:
We rusten wat uit...
We zwemmen in het zwembad en bedenken wat we nu gaan doen.

We komen bij toeval langs ' Cheeky monkey learning centre' Een school/kinderopvang voor kinderen van 1 tot 6 jaar. We krijgen een rondleiding en concluderen dat heel veel dingen gewoon overeen komen met hoe wij het in Nederland doen. Erg leuk om te zien dat zij ook een zandtafel hebben, cijferkaarten gebruiken en een poppenhoek hebben. Het enige verschil is de tropische omgeving. En bij ons zijn er natuurlijk geen giftige spinnen en open riolering...

We nemen onze vriendinnen mee uit eten, omdat ze ons zo goed hebben opgevangen, jullie zijn onze helden en we missen jullie!

We nemen nog een afzakkertje (geen broek die je steeds omhoog moet trekken natuurlijk...) En daarna gaan we slapen.

Dag 8:
We worden opgehaald door 'Gede' die ons naar Pandangbai gaat brengen.
Dit ligt in het oosten van Bali en is een belangrijke havenplaats waar veel mensen hun vervoer naar Lombok en de Gili-eilanden regelen.

Gede weet geen goed hotel als we daar zijn, en hij vraagt het even aan iemand. Die iemand springt gelijk in de auto en vertelt de weg. Hij blijkt iemand van een gezin te zijn die een grote villa hebben in 'the village'
Over een weg (waar het niet aan te raden is om op te rolschaatsen) gaan we the village in...
Daar staat tussen alle gewone huizen een grote villa met een aantal kamers voor toeristen.
Er is een bescheiden zwembad en het ziet er verzorgd uit.
Alleen die vent blijft ons maar een bootticket proberen te verkopen... Dus we vinden hem vervelend... En hij ons waarschijnlijk ook, omdat we het blijven uitstellen.

We besluiten om even rond te gaan kijken. Hij brengt ons op de scooter, dus wij hebben nu ook meegedaan aan de hype 'zoveel mogelijk op de scooter'
Het blijkt makkelijker dan gedacht en de keer erna gaan we dan ook gewoon zelf op de scooter, die we gewoon mee mogen nemen om naar het dorp te gaan. Het verkeer is hier gelukkig niet zo druk. We moeten wel wennen aan het links rijden...

We rijden naar 'the bloo lagoon' Jaja, bloo... My inglisch iz verrie koet!
De bloo lagoon doet denken aan... Een klein strand met bergen er omheen.
We leren er twee nederlands meisjes kennen en zo Hollands als we zijn lenen we hun snorkels, zodat we geen 2 euro hoeven te betalen.
Het water is erg helder, niet echt heel schoon, maar er zwemmen veel vissen en er is mooi koraal.
Helaas wordt het snel eb, dus we gaan er uit. Dat blijkt nog lastiger dan we denken, want het is erg ondiep en het koraal erg scherp. Elke keer als er een golf komt, worden we op het koraal gesmeten. Dit is zachtjes gezegd erg onplezant.
We komend bloedend als soldaten tijdens D-day uit het water gestrompeld. Visjes kijken was leuk, maar de prijs was erg hoog... Betadineflesje is trouwens wel leeg nu...

We spreken met de meiden af om te gaan BBQ-en op het strand. Het is onbeperkt, dussss! Lekkol lekkol!

Morgen gaan we een trip boeken richting schildpadden zoeken!

En owja, onze douche is leuk, maar dat is leuker op een foto, dus nog even geduld!

XXX van ons!

• 13 Juli 2011 - 10:55

P@trick En Susanne:

Leuke verhalen allemaal weer! Jullie hebben het goed naar je zin daar!

Wij werken nog wel ff door!

Geniet ervan en tot snel!

Groeten

Patrick en Susanne

• 13 Juli 2011 - 11:02

Rocks:

Gezellig zeg haha pik wat schrijf je master! hahaha scooter boy! D-Day, dikness! Mooi man! Hoop snel weer op een mooi verhaal!

• 13 Juli 2011 - 11:44

Moeder:

Wat maken jullie toch veel mee!!
    Lijkt me gaaf dat snorkelen maar dan zonder de schrammen natuurlijk.
    dikke kus en knuffel van moeder

ps de groetjes van oma het gaat gelukkig wat beter en ik moest jullie een dikke kus geven (bij deze dan)

• 13 Juli 2011 - 15:51

Chantal :

oooh ik wil ook!!
    maar dan wel met jullie hihi

• 14 Juli 2011 - 07:37

Femke:

Auch, volgende keer dus nakijken wanneer het eb en vloed is!
    Ben benieuwd naar de foto van de douche....kan je op je camera een sensuurvierkant instellen :p

Groetjes fem