Dag 3 en dag 4 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 3 en dag 4 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 3 en dag 4

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

09 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

Dag 3:

Vroeg op... Voor vakantiebegrippen dan.. Want onze guide Gusty heeft een vol programma voor ons! Van 8 tot 8 zou hij ons wel eens even Bali laten zien, Deal!(Waarschijnlijk weer een veel te dure..)We gaan weer met onze buurmeiden Danielle en Mandy, onze steun en toeverlaten.

Als hij staat te wachten heeft hij voor ons ook een ontbijtje. Donuts en andere zachte zoete broodjes gemaakt door zijn vrouw. Wantrouwend, want wat een boer niet kent.., maar toch een beetje hongerig eten we onze broodjes. Die gewoon goed te eten zijn natuurlijk!

Stop nr. 1: Zijn vrouw(!) Want zij heeft namelijk een winkeltje(off course) die precies de dingen verkoopt, die wij nodig hebben... Ze verkoopt namerlijk 'Sarongs' Doeken die je om moet om een tempel te bezoeken. En daar hoort natuurlijk een of andere sjaal bij(zucht) En omdat het onze favo chauffeur is, en dat zijn vrouw is, durven we niet af te dingen, want het was natuurlijk al een special price voor ons...
Met veel te dure Saraongs gaan we verder...

Stop nr.2: Orchid garden. Moest wel waanzinnig mooi zijn. Veel geld om naar binnen te gaan. Loop van de week op een warme dag een willekeurig tuincentrum binnen en je ziet wat wij hebben gezien. Verder maken we hier geen internetminuten aan vuil, want die stop kostte al genoeg...

Stop nr. 3: Bali bird pak & reptile garden.
Yes, daar gaan we weer, beestje zien en beethouden blijft toch wel het leukst! Een erg mooi aangelegd park met tropische bomen en planten waar vele vogel-en reptielensoorten in en buiten de hokken zitten. Papegaaien, neushoornvogels en leguanen willen natuurlijk graag met ons op de foto, dus ok... :D

Stop nr. 4: Ook leuk om te vertellen is, dat onze Gusty niet de mainroads neemt, maar alle tussendoorweggetjes. Zo zien we veel van het eiland. En gelijk heeft hij, supermooi!

We stoppen bij het 'woodcarvinggebeuren'. Hier zien we hoe ze hout snijden. Erg gaaf om te zien. We mogen binnen ook even kijken. En binnen is (natuurlijk) een winkel. Beleefd lopen we rond en zijn we weer iedereens vriend. We leggen uit dat hout niet bij ons interieur past en gaan door naar

Stop nr. 5: Kehen Tempel. We mogen eindelijk onze doek omdoen. Omdat het een afgelegen tempel is, zijn we de enigen die daar rondlopen. Er gaaf om te zien.
Ongevraagd komt iemand ons vertellen we over de tempel. Beleefd knikken we ja als hij vraagt of we het understanden. Geheel belangenloos een praatje maken was het uiteraard niet...

Stop nr. 6: Silverfactory. Ja, Gusty zeker weer 1 van je vrouwen? Bedankt, Rijd maar door!

Stop nr.7: Batur Vulcano.
We rijden naar het noorden om daar naar een vulkaan te kijken. Omdat wij al te veel hebben gezeurd om het betalen van entree, zegt hij tegen ons dat we moeten doen alsof we slapen. En dan niet tegen het raam, maar op de grond. We verstoppen ons op de grond en terwijl hij lachend honderd keer 'sleep' roept, rijden we gratis(yes, weer 2 euro bespaard) naar binnen.
Aan het einde van de weg zijn minder toeristen zegt hij, dus we rijden nog een stuk door. Daar kunnen we lunchen met panoramview op de vulkaan, tof!
We nodigen onze chauffeur ook uit om mee te eten. Na duizendmaal dank van hem gaan we met zijn allen los op het lopend buffet.

Stop nr. 8: Waterval

Stop nr. 9: Rijstplantage.
Hij weet nog een mooie rijstplantage waar ook weinig toeristen komen. Hij zal dan met ons, zusammen, daar doorheen lopen. Erg indrukwekkend allemaal. De boeren zijn erg beleefd en zwaaien vriendelijk voor de foto.
We leren ook wat NRS betekent. We laten jullie ook even raden, in het volgende verslag krijgen jullie het antwoord :P

Stop nr. 10: Een of andere dans.
Volgens Gusty het hoogtepunt van onze dag. Mensen lopen over vuur, Romeo en Julia in het Indonesisch, etc.
We zitten front-row en zien alles van dichtbij. We krijgen een blaadje, waar het verhaal in het Nederlands op staat. Twee meisjes lopen in het bos, en dan komt er een hert en dan... Ach, het sloeg werkelijk nergens op!
Dit alles werd door een volledig mannenkoor bijgestaan die, niet gelogen, het hele uur lang hetzelfde liedje opdreunden. En op het laatst kwam er iemand die over het vuur ging lopen. John de mol, haal het naar Nederland, a.u.b.!!

Stop 11: Stop nu... Na 12 uur zijn we het wel zat, het was ook al weer donker. De dames sliepen heerlijk achterin. Dre mocht de chauffeur zijn grapjes aanhoren...

Bij aankomst nog even 2 miljoen pinnen (Ik heb money G!!)

Daarna lekker gegeten en nog een drankje gedaan op ons terras. Lekker lekker!

Dag 4:
Eerst lekker uitgeslapen.
Daarna hebben we ons naar het zwembad gesleept, goed te doen!

We hebben besloten om nog een nacht extra te blijven, omdat we nog veel willen doen.
We laten een nieuwe chauffeur ons naar het busstation brengen, waar we een ticket moeten kopen om naar Java te gaan. Hier willen we maandagnacht heen reizen. Het blijkt nog lastiger dan we dachten, want niemand spreekt hier engels. Als we iemand hebben gevonden, regelen we ons ticket. Saar probeert keihard te onderhandelen. Ze is zo hard, dat zelf die vent zegt: 'Oh my God!' Dat dan weer wel...

Saar wordt trouwens steeds beter in het afdingen, we zijn trots op haar!

We gaan naar de tempel in de zee, de 'Tanah Lot' Daar zien we de zon onder gaan. Best mooi, maar het was te bewolkt. Het was er trouwens ook echt mierendruk.
We maken veel foto's waarop we zonnen beethouden en tempels proberen tegen te houden, dus...

Op de terugweg eten we bij Pizzahut. De service daar is zo goed, daar kunnen ze bij Mackie D nog een patatje aan zuigen, de deur werd zelfs voor ons open gedaan!

Andre werd eruit gegeten door Mandy, dat is de eerste keer dat een vrouw dat is gelukt, (Hier Mandy, een erevermelding! ;)

Tonnetje rond keren we naar het hotel terug! Nog ff bloggen en daarna nog een drankje doen.

Tot snel!!
Dre en Saar

• 09 Juli 2011 - 14:35

Michiel:

JaaJaaa...gewoon de eerste!

Dre...ik moet zeggen dat je verhalen me goed entertainen! Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik bepaalde dingen herken...:P

Jullie zijn lekker bezig daar! Klinkt allemaal erg gaaf en heerlijk!

Geniet ervan makker! En Saar lijkt al helemaal ingeburgerd te zijn! Ik ben trots op haar!

Kus vanuit Nederland...waar het op zich best uit te houden is!

• 09 Juli 2011 - 14:54

Moeder:

superrrrrrrrrr
    Heerlijk om te lezen en wat hebben jullie al veel gedaan!! en ja, vrouwen zijn goed in afdingen daar kunnen de mannen wat van leren. Staat trouwens wel leuk zo'n rok Andre!
    groetjes en een knuffel voor jullie, moeder

• 09 Juli 2011 - 16:39

Nele:

superrr gaaf ! you buy? I make special price for you my friend....
    die vulkaan en rijstterassen zijn mooi he...maar even serieus die dans is toch wel het hoogtepunt van de reis he hahahaha

• 10 Juli 2011 - 10:53

Claudia Van Esch:

Wat een vol programma op de derde dag, maar jullie bruisen natuurlijk van de energie. Ik vind het wel lief André dat je de dames laat slapen en jij je opoffert om naar de verhalen van de chauffeur te luisteren. Nog een fijne tijd toegewenst. Groeten aan alle dames.

• 10 Juli 2011 - 16:10

Rocks:

Gast, maak niet van die lange blogs. Irritant! ;-) haha just kiddin' mate. Hahahaha dag 3 klaart echt zwaar. Wat een bazenervaringen! Oplichters die indonesiers? Snap je waar ik die skills vandaan heb nu???
    Gaaf jongen. Straks naar java. dikke shit man.
    Ik ga je volgen maatje! Peace Rocks

• 11 Juli 2011 - 10:47

Tessa:

Ik, ex-reiziger en niet onervaren, vind dat jullie best een druk dagje achter de rug hebben, wat zeker niet saai zal zijn geweest!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet van het fantastische indonesië, de indrukken en de mensen.
    X Tessa

• 11 Juli 2011 - 14:39

Laura:

Klinkt superleuk!!
    Geniet er nog van!
    Ik ga zondag Erwin naar Spanje rijden met zijn KNAL oranje gips!
    Tot snel!

Liefs!