Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

07 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

Zo dan, dat was met het reisje weer wel...
Eerst gevlogen naar Schiphol, om daar weer 5 uur te wachten. Oom MacDonald had a farm with hamburgers! Daar kwamen we de tijd wel mee door.

Voordat we het vliegtuig in mogen, moet eerst alles wat hangt af, omdat het dan sneller gaat. Ik zal alle mannen schrikken van deze opmerking van de vliegtuigmevrouw, die verdacht veel van Gerda Havertong weg had...

Uiteraard zag ik er weer uit als een Godfather, en werd weer heerlijk zedelijk betast, op elk vliegveld... Saar mocht met haar Puppy-ogen weer vrolijk doorlopen..

In het vliegtuig hadden we redelijke plaatsen en reisgenoten(op die hoestende Fransoos na dan.)
Omdat we met de tijd meevlogen was het binnen 3 uur weer licht.

Een nieuwe rage in het vliegtuig is 'katapulten'. Ik leg het even uit... Je gaat weer zitten, en pakt de hoofdsteun van de persoon voor je beet, en laat deze pas weer los als je zit! We zaten letterlijk met ons gezicht in de film die we aan het kijken waren...

Tijdens de overstap mochten 'Children and persons in need of assistance' eerst. Gelukkig hadden wij assistance nodig bij het dragen van onze tas, maar helaas bedoelde ze dit niet...

Eindelijk aangekomen zeiden we tegen elkaar dat Geert tegen ons had gelogen. Maar op dat moment kwamen ze er gelijk aan. Balinese druktemakers die perse je tas willen dragen. Na aandringen lieten ze onze tas gelukkig wel los!

Met de taxi naar het hotel kijken we onze ogen uit, maar houden we vooral ons hart vast. Want ook in Indonesie geldt het 'geen regels beleid'. Wat volgde was een kamikazerit van 20 minuten. Rijden op de middenstreep blijkbaar het beste, want dan kun je goed zien aan welke kan je er het beste langs kan...
Op de radio horen we trouwens Afrojack, wat zijn Nederlandse artiesten toch goed! :P

Het hotel is een klein paradijs, waar we goed worden ontvangen. De slaapkamer is ok en de badkamer ook. De WC staat op een soort verhoging, waardoor het lijkt alsof je op een troon zit. We doen er natuurlijk ook belangrijk werk!

We besluiten nog een drankje te doen in de dichtsbijzijnde kroeg. Er staat een volledig Balinese band die alles maar zingt wat het publiek wil. Summer of 69 tot Micheal Jackson. Henk jan Smits zou ze levend villen, maar wij vonden ze goed!

We gaan lekker slapen.

Dag 2:

Na 2 uur zijn we weer wakker, dat komt door onze vliegtuigbenen.

Gelukkig pakken we nog wat uurtjes.

Met onze 2 buurmeiden besluiten we om samen naar het National Safari en Marinepark te gaan.
Maar eerst: een mannetje zoeken!
Het mannetje is snel gevonden, dit mannetje moet het allemaal voor ons gaan regelen. En dat doet hij!

Zijn naam is Gusty, en het is onze held, sorry: Held, met een Hoofdletter natuurlijk!
Het is een vrolijke, overenthousiaste, regelnevende, mondharmonicaspelende Balinees.
En oja, al die Bijvoeglijke naamwoorden, dat doet hij terwijl hij rijdt! Dan ben je toch een Held?

Hij regelt al rijdende dat wij als VIP het park binnen kunnen, terwijl hij wacht tot we er weer uit zijn.

Het park is een soort dierentuin met attracties. Omdat we Vip zijn mogen we met een aantal dieren op de foto.
Zo kroelen we met slangen en oeran-oetangs en rijden we op olifanten.

We krijgen er ook een lunch bij. Het eten is heerlijk, alleen als we onze ice-tea krijgen, zien we het onheil al gelijk... Ijsklontjes! Met z'n vieren lepelen we zo snel we kunnen die koude vijanden met een vork eruit!

Als we het park uitkomen komt onze Held ons al tegemoet gerend! Hij vraagt of we blij met hem zijn, en dat zijn we!
We plannen gelijk de rest van zijn week vol. Morgen zien we hem weer, dan scheurt hij het halve eiland met ons af! Dat beloofd wat!

In de avond met nog wat andere reizigers luxe gegeten voor minder luxe prijzen!

Dit is trouwens het eerste land waar ik ben, waar ze naast in Nederland ook Echte Satesaus hebben!

Wat wil je nou nog meer?!

Douchen, slapen en morgen weer vroeg op voor nieuwe avonturen!

Ciao

• 07 Juli 2011 - 14:22

Nele:

Klinkt echt superleuk !! het balinese mannetje dat ALLES voor je regelt komt me ook zo bekend voor haha ! heerlijk he ! geniet er maar van en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal, en het katapulten in het vliegtuig...irritant he !

• 07 Juli 2011 - 15:02

Koen:

haha, klinkt goed Dré!
    Veel plezier!

• 07 Juli 2011 - 15:05

Chantal:

ooooh wat ontzettend fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Lig nu al in een deuk om jullie verhalen, dus dat beloofd veel goeds.
    Andre zorg je er wel voor dat Saar redelijk schoon blijft aangezien ze maar 2 broeken bij zich heb hihi.
    veel plezier verder en we hopen snel op een nieuw dag verslag groetjes uit het zonloze Dordrecht

• 07 Juli 2011 - 15:34

Opa Jaap:

een druk programma, ik zou het rustiger aan doen, maar begrijp dat je zoveel mogelijk wilt doen.
    veel plezier opa en de groetjes van oma

• 07 Juli 2011 - 16:29

Mark:

Hmmmm satésaus! Kun je niet een paar bakken meenemen ?! ;) tot het volgende verslag!

• 07 Juli 2011 - 17:31

Moeder:

Wouw! dat beloofd weer wat de komende weken. Ik kijk er weer naar uit al die reisverslagen.
    dikke knuffel van ons allemaal je moeder

• 07 Juli 2011 - 19:08

Remco :

de knuffel is niet in overleg gegeven
    van mij kan je een box krijgen de avontuuren klinken goed
    zo te lezen zal mijn rijstijl wel goed zijn :)

• 07 Juli 2011 - 19:29

Anne:

Hahaha geweldig reisverslag!!
    Geniet ervan met z´n tweetjes!!

• 08 Juli 2011 - 07:27

Fabian:

Hey balinese nederlanders,

Geweldig verhaal,en die troon is speciaal voor jou gemaakt,geloof me op t toilet ben jij koning nummer 1 Dre (of je daar trots op moet zijn haha) hopen dat de komende toiletten er ook zo uit zien...olifanten apen en slangen,t klinkt weer exotisch :-D geweldig om n mr guide te hebben in n land waar je de weg naar je hotel nders niet meer weet te vinden ;-) anders kan je altijd nog broodkruimels achter je laten he Saar ;-) nou geniet er lekker van samen!!! Gr x liefs knuffel faab en maris...
    H

• 08 Juli 2011 - 07:46

Femke:

En ja hoor, zoals verwacht ben ik weer vollop aan het genieten van je schrijfstijl! Je zou collumnist moeten worden :)
    Fijn dat jullie het nu al druk hebben, reizen is toch een inspanning!
    Geniet er van!!
    Dikke kus

• 08 Juli 2011 - 19:07

Kim:

Hoi meester,
    Leuk dat u zo'n verslagje doet!!!!!!
    Veel plezier nog!!!!!

Xxxxx kim

• 08 Juli 2011 - 19:08

Kim:

Hoi meester,
    Leuk dat u zo'n verslagje doet!!!!!!
    Veel plezier nog!!!!!

Xxxxx kim

• 10 Juli 2011 - 16:05

Rocks:

Hey maatje! Klinkt erg kicken man! Geniet ervan samen he. Laat je lekker verwennen door dat gastvrije volk! Prachtige vakantie moet het zijn! Enjoy! Greets van ons aan jullie beiden!