Dag 2: verloop en Dag 3 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 2: verloop en Dag 3 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 2: verloop en Dag 3

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

22 Juli 2010 | Zweden, Stockholm

We nemen deauto naar Kopenhagen. We bedenken ons dat dit de hoofdstad is, en dat we ook niet graag met de auto door ämsterdäm rijden.. We zien wel...
Het valt allemaal gelukkig reuze mee.
We beginnen onze tocht in een gezellig park, waar we ons te goed doen aan ijskoffie en water. Mensen hier zijn in een hoge fase van Chillness...!

Bij de Deense VVV checken we wat leuk is. Blijkbaar ziet de vrouw achter de balie aan ons dat wij ongeinteresseerde cultuurbarbaren zijn en scheept ze ons af met een self-guided walking tour. Oftewel, zoek het maar lekker zelf uit wat jullie gaan doen!

De tour begint goed bij HET atractiepark van Denemarken. Tivoli!
Het is zo speciaal, omdat het echt midden in het centrum staat. Het is er erg druk en alles is flink op en in elkaar gebouwd. Denk hierbij aan het spel Rollercoaster Tycoon, als je te weinig ruimte had en te veel geld. Ook de geluiden(gegil en gelach) kun je herkennen. We hopen alleen niet dat iemand ons voor de grap oppakt en in een rivier gooit, net als wij tijdens het spel deden :p

Veel atracties testen of we astronaut willen worden zoveel G-krachten worden er op ons afgevuurd.
Nog een Rollercoaster tycoon vergelijking: Je betaalt om binnen te komen, maar je moet ook nog voor je ritjes betalen... Gelukkig lopen wij weer een sjoemelaar tegen het lijf, die voor ons bandjes heeft waarmee we overal in kunnen.. Hij loog gelukkig niet.. :D

Na wat ritjes gaan we verder.
De Tour duurt ongeveer 3 uur, het zit vol met mooie bezienswaardigheden. Michiel ziet na 20 minuten een H&M en wil slippers kopen, dag Tour! ahaha
We winkelen nog wat verder en verbazen ons over de vele mooie uhum gebouwen met voorgevels!

Eenmaal terug zijn we blij dat onze tent nog staat! We eten bij de italiaan en nemen daarna een frisse duik in de zee, hoewel je het niet zo zou mogen noemen, zo smerig is het... maarja, wij zijn allang blij :D
We haasten ons nog even naar de campingwinkel om breezers te kopen, deze verorberen we als Jus d orange!

Forever Young!

• 22 Juli 2010 - 13:29

Nele:

Hahah snel een hm binnen om wat te kopen komt bij bekend voor...remember de legging in NY !
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben..enne dat cultuurbarbaren komt mij ook weer erg bekend voor...wie was ook alweer de eerste man met krullen en de camel to op wall street :p

Zo ook al van de zeemeermin genoten in kopenhagen,of was dat daar niet? :p

Nog veel plezier jongens !

• 23 Juli 2010 - 07:09

Fabian:

mooie gebouwen met voorgevels, ben je niet ff naar binnen gegaan dan hahaha ;) rollercoaster tycoon grappen zijn geniaal!

ik hoor wel weer het was weer een avontuurlijke dag :)

gr faab