Dag 1: Heenreis en begin dag 2: - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 1: Heenreis en begin dag 2: - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 1: Heenreis en begin dag 2:

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

20 Juli 2010 | Denemarken, Kopenhagen

0300: De reis begint. met het aanstekelijke 'dos cervesas' in ons hoofd hijsen we onze wallen van ons kussen. Uiteraard gingen we op tijd naar bed, zodat we uitgerust op reis konden gaan. 3 uurtjes slaap leek ons meer dan voldoende.

We kunnen lekker doorkarren Eenmaal aangekomen op de Duitse autobahn, waar Andre van Michiel leert dat deze aangelegd is door Hitler(hij had ook zinnige hobby's) scheuren we lekker door.
Achter het stuur een waren Michiel schoenmaker tikt met gemakt 3x50 aan. Onze vriend tom vetelt ons dat we om 1230 zullen arriveren.
De Duitsers vonden van niet en besloten de hele snelweg richting Hamburg te blokkeren. Het gebolg is FILE! In het Duits heeft dit luxefenomeer 'stau', hier kunnen wij in komen, want ze stauwen ons met 80.000 andere auto's over vele eenbahnswegen... 4 en een half uur later gaan we dan eindelijk weer harder dan 7 km per uur.

Wat doen we verder nog onderweg? We zeuren, zingen, zuipen(cola en wicky), zwaaien, zweten etc... We doen geen spelletjes, want dit vindt michiel niet leuk...

Wel verbazen we ons over de plaatsnamen. Deze plaatsnamen zouden in NL gebruikt kunnen worden als heuse scheldwoorden. De leukste vonden wij: Visbek! Dit hebben wij dan ook veel geschreeuwd naar andere automobilisten...!

We besluiten de ferry te nemen, gewoon omdat het kan..
Hierdoor komen we iets sneller in het land dat andere letters heeft op het toetsenbord dan onze QWERTY thuis heeft, hier wat voorbeelden: æ,å,ø en de hoofdletters daarvan: Æ Å Ø, juist, we zijn in DenØmÅrkÆn!

De camping is snel gevonden en gelukkig is er plek..
We hebben trek in Æten, maar eerst moet de tent omhoog. En dit gaat niet zo makkelijk als de tenten die we normaal bouwen kunnen we jullie vertellen...
Ak zwetend, scheldend en remco bellend lukt het ons dan toch, hij staat!(euforische muziek hierbij is wel een pre)

We gaan eten op een pitorestk en schilderachtig plein, en het is heerlijk.. We verwonderen ons hoe schoon het land is, en wat voor schoonheid het land ons te bieden heeft. Wij zeggen: veel!!

Bij de lokale Super de BØer kopen we blikjes bier om die als Maaskantjes voor onze tent op te zuipen... Een nachtrust volgt.

Dag2:
De term: de tent uitzweten nemen wij zeer letterlijk, pføe wat warm!
Op een internationale camping zeg je natuurlijk ook iedereen goedemørgen, maar wij spreken niet alle talen... We ontdekken dat gewoon een geluid brømmen al voldoet! ÅØ!

We overwegen nu al luxe all-in 5 sterren resørts en een vliegreis naar huis, maarja...
Wij zijn toch åvønturiærs!?

We springen nu in de auto, op naar de HØØfdstad!

We hadden geluk met dit internet, het zal niet dagelijks worden, maar we doen ons best!

Ciao!

• 20 Juli 2010 - 15:30

Chantal:

wow wat gaaf dat jullie een reisverslag proberen bij te houden. lig weer helemaal dubbel van het lachen!!!
    geniet ervan mannen!!

Fijne vakantie!

• 20 Juli 2010 - 16:18

Mark:

mooie binnekomer boys!

En je weet het he, groepsex in het deens is:
    Hælæ m0tæ næukæn!! of zoiets ;)

Have fun!

• 20 Juli 2010 - 18:56

Geert En Nele:

Superkick jongens ! leuk om het zo te lezen.

kussss

• 21 Juli 2010 - 00:19

Fabba:

hey vrienden,

wat zie ik dit voor me haha!leuk verhaal...erg herkenbaar al dat zeuren op alles en nog wat ;)

leuk begin vd reis en ben nu al benieuwd naar jullie verdere verloop vd eurotrip!have fun...

latersss Fabba...

• 21 Juli 2010 - 17:08

Femke:

Hey mannen!
    Heerlijk zo'n autoreis en zelf bedenken waar je de auto heen stuurt!
    Maar spelletjes onderweg is toch wel een must als je zo lang in de auto zit?!
    Klinkt echt goed :)
    Heel veel plezier nog!!

Kus fem

• 21 Juli 2010 - 22:36

Erwin:

Hey kampers! veel plezier de rest van jullie reis. K zie de reisverslagen tegemoed!

• 23 Juli 2010 - 11:15

Rocky: