Dag 12 - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

13 Augustus 2013 | Maleisië, Kota Bharu

We moeten helaas weg van dit paradijs. Om 8 uur gat onze boot, we eten wat (Pannenkoek, jeuj!) en we gaan onze spullen pakken. Komen we terug, is de boot al weg... Wordt een boot later, om 12 uur. Chauffeur zal ons naar hotel brengen, dus we hebben geen zorgen.
We chillen nog even in de hangmat bij het strand, als opeens...
(ken je die scene uit Jurassic park, waar de velociraptors in de keuken rondlopen en de kinderen zich stil moeten houden, onthoudt die spanning even...) ...er een anderhalve meter grote varaan uit de bosjes vlak langs onze hangmatten komt lopen. We blijven doodstil zitten kijken(en filmen) dit was cool!
In de bomen boven ons zien we ook nog ruziende apen, er lijkt zich een waar GTST-drama af te spelen daar. Maar, zoals bij elk eind van een GTST-aflevering, we zien niet hoe het afloopt...

Met directe heimwee verlaten we het eiland. We worden in een bus gepropt met wat andere reizigers en gaan op weg naar Kota Bharu. Onderweg slingeren we langzaam de berm in, op tijd weten we de bestuurder (de benaming 'Chauffeur' is een te hoog gegrepen term voor deze gast) te waarschuwen. Hij viel bijna in slaap!
We houden hem in de gaten en we vertrouwen het niet. Andre gaat naast hem zitten en Daniell houdt zijn ogen in de gaten. Dit alles terwijl wij ook geen gordels hebben om om te doen...
Gelukkig komen we veilg aan...

De planning was om de trein te pakken naar het regenwoud, maar alles zit vol. Ook alle bussen zitten vol... Op het treinstation hebben we een naar gevoel en besluiten die plek vol puberjongens die nog nooit een blond meisje hebben gezien achter ons te laten.
We besluiten een ticket te kopen naar Kuala Lumpur en vanuit daar verder te reizen. Dit zal over twee dagen zijn, een rit van acht uur.
Morgen zitten we hier(in Kota Bharu) nog een dag vast. Er is hier vrij weinig te doen. 95% is Islamitisch en dat merk je aan de moskees, de kleding en hoe ze zich gedragen. Wij gaan even een pizza eten, omdat we dat verdienen!

Later!!

• 13 Augustus 2013 - 15:04

Margo:

Tof al die reisverhalen!! Nog veel plezier!!
    Groetjes, Margo

• 13 Augustus 2013 - 16:32

Moeder:

Het is goed dat ik al die verhalen achteraf lees. Wat een avonturen zeg geweldig hoor!
    xxx

• 13 Augustus 2013 - 19:51

Agnes De Graaf:

Na al die avonturen is het misschien wel goed even een dag niks (te) doen...... Ben nu al benieuwd naar het volgens reisverslag!

Groeten Agnes

• 13 Augustus 2013 - 21:41

Rianne:

WAUW!! Geweldig! en wederom weer genoten van de mooie verhalen! Geniet ervan.

xx uut Terneuzen

• 13 Augustus 2013 - 22:27

Patrick En Susanne:

Hoi Dre en Daan,

Leuk al die verslagen ! Jullie zijn weer goed op dreef . Geniet er nog even van !

• 14 Augustus 2013 - 00:39

Laura:

Heerlijk, ik leef mee! En ik kijk uit naar het volgende verslag! Have fun! Xx

• 14 Augustus 2013 - 07:08

Esther De Bruyne:

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik zie het zo voor me.. veel plezier daar. Kijk uit maar jullie volgende verslag!
    Groetjes esther

• 14 Augustus 2013 - 09:50

Rocks:

Hahaha Kicke verhalen Dre en Daan. Geniet er lekker van, tof! Toffe avonturen!