Dag 20 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

21 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag wederom gewekt door de Chinese buurkinderen. Deze keer met dichtgeknepen ogen ons hoofd laten zien en daarna werd het wat stiller.
We plannen om naar 'titiwangsa' te gaan. Waarom? Omdat we al de hele week benieuwd zijn hoe de electronische stem van de metro deze naam uit zal spreken. We hebben verder toch geen plannen... Bij Titiwangsa is een meer en we denken dat we daar wel wat kunnen eten voor onze brunch. Onderweg bedenken we hoe we titiwangsa uit kunnen beelden en hebben lol als het wordt uitgesproken.

Omdat het weer flink te heet is om te lopen en we graag de goede weg in een keer willen vinden, nemen we een teksi. Die zet ons af (we vragen sinds kort om op de meter te rijden, dit scheelt meer dan de helft... hadden we dit eerder geweten, dan had elke lezer van ons een souvenirs kunnen krijgen...) we lopen wat rond, zien een varaan (die zijn als schapen voor ons, nog big deal anymore) we komen tot de ontdekking dat het hier uitgestorven is. Er is alleen een klas met meiden en twee leerkrachten. Deze zijn in het park een 'op de plaats rust' aan het oefenen, daar lijkt het serieus op. Het enige restaurant dat we zien is dicht, de kanoverhuur helaas ook...
Omdat het zo rustig is hier, rijden er ook geen teksi's. Een barre tocht volgt, op lege maag...
Na een kwartier vinden we een grote weg waar we wel een teksi aan kunnen houden. We laten ons afzetten bij de Petronas twin towers, waar we de weg naar de broodjeszaken feilloos weten te vinden.

Omdat we de meeste bezienswaardigheden binnen bereik wel hebben gezien, besluiten we om naar de bios te gaan. Omgerekend kost een kaartje hier 2,75 euro. Kijk, dat zijn nog eens prijzen!!
We zien Percy Jackson en de zaal is 15 graden, de helft van wat het buiten is, we hebben het serieus kkkkoud!

We eten bij het foodcourt en chillen wat buiten in het park rond de towers...

's Avonds lopen we een rondje door onze buurt om de mooi verlichte gebouwen te zien die er staan. Een moskee met een grote torenklok verandert van kleur en de fontijnen in de buurt ook. We zien bomen die komen uit Avatar en de hoogste vlaggenmast van het land/Azie/De wereld (Je weet wel, hij is gewoon hoog...)

Onze tas is al ingepakt en de 'frisse'(hoe fris kan het zijn na 3 weken in een rugzak?) kleren voor de terugreis liggen al klaar.

Onze vlucht morgen gaat om 10.30 lokale tijd Kuala Lumpur en we arriveren om 19.30 lokale tijd Dusseldorf. Dit houdt in, dat we:
1. De hele vlucht zonneschijn hebben. Dit is leuk om naar buiten te kijken, minder leuk als je slapie wilt doen...
2. een donderdag beleven van zo'n ruime 30 uur.
3. als we hem helemaal doortrekken, heel erg moe zijn als we thuis komen en een goede nacht kunnen maken, met dus minder kans op een jetlag! Hoezee!

Terima kasih voor het volgen van onze avonturen en jullie leuke berichten!
Mochten we nog bijzondere dingen tijdens de terugreis meemaken, dan laten we jullie daar zeker nog even van meegenieten!

We zouden het tof vinden als jullie als lezer nog even een berichtje hieronder achterlaten!

Selamata Malam!

• 21 Augustus 2013 - 15:49

Moeder:

lieve dre en daan,

wij hebben hier weer genoten van jullie reisverslagen.
    volgens mij hebben jullier er van genoten en ik ben heel benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's.
    heel stiekem ben ik blij dat ik jullie morgen weer op mag halen. xxx goede reis en tot morgen als jeichina en ik op tijd kunnen stoppen met shoppen in Dusseldorf :)

• 21 Augustus 2013 - 16:47

Mama Rm:

Goede reis en een knuffel van meloen x

• 21 Augustus 2013 - 18:29

Sabine:

Wauw, wat hebben jullie veel meegemaakt in deze vakantie! Het was leuk om jullie verslagen te lezen!Ik wens jullie een goede terugreis.... En tot snel André!

Groetjes Sabine

• 21 Augustus 2013 - 22:56

Irene:

Bedankt voor de leuke reisverslagen. Deze ervaringen hebben jullie mooi op zak. En nu een goede reis terug en dan maar weer lekker uitrusten.

• 23 Augustus 2013 - 14:22

Rianne:

Bedankt voor de mooie reis die we met jullie mochten beleven.