Dag 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

18 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Poe poe poe, nou nou nou...
Nachttrein.. niet voor herhaling vatbaar...
We zaten heeeelemaaaaal achterin de trein, dit vonden we eerst niks, maar toen we s' ochtends naar voren liepen waren we wel zielsgelukkig. Voorin zat namelijk de wc. Nou ja, wc.. Gewoon een gat, met een randje, met bruine smurrie erin...
We hadden maagkrampen van het ophouden van onze ontlasting, maar het was t dubbel en dwars waard!!

De nachttrein was niet leuk, maar toch ging de reis wel snel, we hebben veel gedoezeld.

We zijn flink chago en worden flink moe van het woord: taxi?!

De omgeving hier is heel anders, het doet minder druk aan dan in bangkok, en er zijn hier normale winkels en restaurants.
Het klimaat is wat klammer en er is meer vegetatie. We zijn omringd door jungle.

We besluiten wat te eten. De eerste waar we de kaart bekijken, doet onze dromen uitkomen, het verlossende woord: 'kroket' staat op de kaart!
We vallen de man(die van Nederlandse afkomst is) huilend in de armen!
We drinken koeienmelk en eten heerlijke broodjes gezond! We hebben onze stamkroeg gevonden, we zullen hier driemaal daags te vinden zijn!

Onze Nederlandse goedheiligman/ onze veilige thuishaven (we weten ze naam nog niet, maar dat komt nog wel, we gokken op 'Koos' ) vertelt ons waar we dingen kunnen boeken. We hebben veel geboekt, maar wat we allemaal gaan doen de komende week, dat lezen jullie dan nog wel ;)

We besluiten (wederom met max 3 uur slaap) toch wat te gaan doen.
Chiang mai heeft een dierentuin. oftewel, jungletuin met meer dieren buiten dan binnen de hekken.
Het is bloedheet en de paden die we moeten lopen zijn meer dan 30% stijl... Je moet onze kuitspieren is zien nu!
Naast het bekende blijdorpvolk, zagen we hele mooie witte tijgers, bruine beren, een waanzinnig mooi aquarium en ook bijna het babypandatje, we waren alleen te vermoeid om in de lange aldirij te gaan staan.
Het hoogtepunt van de dierentuin, hou je vast! Een spektakelshow met hordelopende varkens, klappende zeeleeuwen en... (let op alle bijvoeglijke naamworden die komen)basketballende, fietsende, rekenende, ringwerpende, geldjattende, steppende, balletje balletje spelende papegaaien. Een genot voor het oog! Wacht maar op de beelden...:P
Gelukkig mochten we de papegaaien nog wel even op onze schouder houden, toch nog een diertje om aan de lijst toe te voegen!

Terug naar onze stamkroeg om bij onze held normaal te gaan eten!
We nemen een biertje... Daar blijft het ook bij, anders konden we niks meer voor jullie typen...

to be continued!

• 18 Juli 2009 - 13:28

Esther:

Hallo boys,
    Tjonge,jonge...wat een goed uithoudingsvermogen moet je hebben voor deze vakantie.Maar zorgen jullie ook voor een beetje rust?????(hier een bezorgde moeder)Ik word al moe als ik dit allemaal lees,maar zo ontzettend gaaf, echt jongens geniet ervan!!!!!
    Doe in ieder geval jullie goedheiligKOOS de hartelijke groeten. Ben echt blij dat die man op jullie pad terecht is gekomen.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van mama Esther

• 18 Juli 2009 - 13:40

Sarah:

mooi woord is dat he 'kroket'!!!
    Ben blij dat jullie nu lekker eten, daar zal je maag ook blij van worden...
    Dikke kus voor jullie!

• 18 Juli 2009 - 19:10

Sandra:

André, Saar heeft zowaar vandaag staan koken, het was nog heel lekker ook :D het is op foto vast gelegd ;) hihi..

Gelukkig dat jij je wat beter voelt.. hopelijk geldt dit nu ook voor Michiel en Koen.

Morgen weer een mooie dag voor de boeg.

Lees jullie snel weer,

liefs Sannie

• 19 Juli 2009 - 11:05

Femke:

Haha het verlossende woord kroket en dan toch een broodje gezond!
    Als jullie het maar uit je hoofd laten op het idee te komen ook een Nederlandse snackbar te beginnen in de middel of nowhere!
    Ben erg benieuwd naar de papegaaienfoto's.
    Heel veel plezier weer en probeer een beetje slaap in te halen.

XxXxXx fem

• 19 Juli 2009 - 15:24

Moeder En John:

Hallo knullen,

wat hebben wij het dan saai op de camping, er zitten mussen duiven en eksters maar dan heb je het ook wel gehad. Geweldig wat jullie allemaal zien, neem ook je rust hoor zoals mamma esther ook al heeft gezegd en blijf genieten dikke kus moeder karin en John