Dag 5 - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

17 Juli 2009 | Thailand, Lopburi

We krijgen meer fans met de dag, bedankt voor jullie leuke reacties!

We hadden allemaal niet echt goed geslapen, beetje jammer.
Faab stond om 6 uur al weer op de vlonder om de lotusbloemen (die alleen in de ochtend open gaan om te poseren) te fotograferen.
De rest werd niet veel later wakker.

Na een aangenaam ontbijt bestaande uit toast met banaan namen we de tuc-tuc richting het station.

Onze stop was ongeveer een uur rijden. We hebben zo mooi ff een stukje van het land kunnen zien.
Hoewel het nog maar 9 uur in de ochtend was, werd ons al volledige rijsttafels aangeboden, we lachten vriendelijk en reageerden met het meest gezegde zinnetje van de vakantie: no, thank you.. (het tweede meest gezegde zinnetje is: ik ga me ff desinfecteren.

Met een kaart probeerden we deze keer zelf de weg naar alle tempels te vinden, ze lagen in het zicht, maar toch liepen we de andere kant op... Na gedist te worden door een aantal thaise jongeren(wij zouden hetzelfde hebben gedaan als ze in Dordt zouden lopen) gingen toch maar een tuc-tuc aanhouden.

Ditmaal was het niet een motor die ons heel de stad door liet gaan, maar een flink stel thaise kuiten die het werk deden. Koen crashte tegen een stoeprand en moest een stukje lopend de straat over.

Het rommelen in andre zijn maag nam drastische vormen aan, tijd om een wc op te zoeken. Deze ook gevonden, maar de maag was nog niet stabiel verklaard.
We maakten de tour af en zagen derderangs tempels die niet eens half zo mooi waren als die van gisteren, we moesten er wel veel voor betalen...

We kwamen aan waar we voor kwamen, de monkeys!
Een grote ruine met een laag hek eromheen zat vol met apen. Je kon er bekertjes met vloeibaar fruit kopen en deze aan de apen geven. Van geven was eigenlijk geen sprake, ze kwamen het zich gelijk toeeigenen. Als je er stiekum nog 1 in je zak bewaarde (koen) dan trokken ze gewoon aan je broek. You can't fool a monkey!

Andre zat er helemaal doorheen, daarom besloten we naar het lopburi inn te gaan. We kozen hiervoor, omdat het woordje 'inn' volgens ons wel betrouwbaar is...
We aten een heuse thaise tosti en cheesburgers, boekten een kamer en kwamen een beetje op kracht.

Hierna lopend terug, en zagen onderweg nog een openlucht versie van goedmorgen thailand. Een grote groep thai was bezig met thai chi onder leiding van een overenthousiaste presentator. Leuk om te zien!

Terug bij de monkeyheuvel werden ze net gevoerd (anders vallen ze de mensen aan...) Koen liet apen uit zijn hand eten, veel foto's en filmmateriaal is hier van gemaakt!
De apen kwamen echt overal vandaan, ze liepen over de winkels en zaten op de elektriciteitspalen. Andre kreeg een jong aapje naar zijn hoofd geslingerd, hij belande op de grond en was op slag dood, een bloedsouvenir zit op zijn broek.

Omdat we nergens durven te eten(diarree aantal staat op 2) zoeken we veilig voedsel in de 7/11. we kopen wit brood met chedderkaas en oreo's. We halen ook ham voor op brood, de vrouw achter de kassa vraagt of ze het moet opwarmen, wij zeggen nee, ze lacht ons uit...
Later zien we dat we het hadden moeten opwaren in de magnetron voordat we het konden eten. Een zelfgemaakte tosti zat er dus niet in.

We ontwijken nog wat apen en honden op weg naar het internetcafe en blijven hier wachten om zo in de nachttrein naar Chiang mai te stappen. Het wordt een reis van 12 uur. We zijn zeer zeer benieuwd waar we in terecht gaan komen, maar wat het ook zal zijn, we zullen er vast een zeker een grappig verhaal aan over houden.

Tot de volgende!

xxx

• 17 Juli 2009 - 14:36

Sarah:

Hey lieverd,
    Haha, ik zie het al voor me met die apen.
    Doet me denken aan de Apenheul :) Haha
    Fijne reis, ik ben ook erg benieuwd waar jullie in terecht komen! Maar het maakt niet uit wat het wordt, want jullie maken er toch wel het beste van...
    Ik hoop dat je een beetje kan slapen in de nachttrein.
    Love you! Dikke kus

• 17 Juli 2009 - 16:09

Mama Len En Erica:

Hi bende van vier,
    wat een leuke verhalen, jullie maken wat mee daar! En wat schrijf je het toch allemaal leuk! We komen niet meer bij!
    Wel jammer van dat slingeraapje ;)
    Goeie reis en proberen jullie een beetje te rusten!
    Kus van ons

• 17 Juli 2009 - 17:47

Esther:

Hallo jongens,
    Nou er komen steeds meer beesten bij gisteren zaten jullie tussen de olifanten en nu tussen de apen....ben benieuwd tussen welke beesten jullie morgen belanden.......Veel plezier ..geniet van jullie verslagen.
    Liefs en een dikke zoen van mama Esther

• 17 Juli 2009 - 18:38

Jasman:

Gasten!!!
    klinkt weer als een dolle dag.
    beetje vaag hoe dat gaat met apen. als ze elkaar ff niet leuk vinden, gooien ze elkaar maar dood... en ik maar denken dat mensen alleen van die rare dingen deden (maar goed, we stammen er niet voor niets van af...)
    probeer goed te rusten hé! jullie hebben nog een lange reis te gaan, dus die rust is erg belangrijk.
    ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    groetjies