Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

14 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Dag 1

21.00 uur lokale tijd Bagdad

Terwijl de piloot luchtafweergeschut ontwijkt spelen wij pong en kijken we Disney films. We eten pasta en lamsrubber.
Voordat we op dit punt waren hadden we al het een en ander meegemaakt:
- Michiel 17,4 kg bagage
- Fabian 17,3 kg bagage
- Koen 9,0 kg bagage
- Andre 9,2 kg bagage
Koen kwam als winnaar uit de bus met de lichtste tas, niet zo gek ook als je mede reizigers al 10 t-shirts meenemen!
We hadden ook refreshing towels in het vliegtuig, they were delicious!
Vanaf nu hebben we officiele Thailand namen:
- Dundee
- Strawberry
- Persfotograag a.k.a. Faperazzi
- Kpt. Bruno
Op het vliegveld was er niet te spotten met de Duitse Bundespolizei.
De meest ruig uitziende persoon van ons gezelschap kon gewoon doorlopen. Koen kwam er vanaf met een tas controle. Michiel moest Sein Belt! (dit moet je schreeuwend lezen) afdoen. Er werd ook wat
(on)aangenaam betast. Andre kwam er minder goed vanaf... LAten we zeggen er moesten dingen af en er moest stevig worden gevoeld aan delen die bepalen of je een jongen of een meisje bent. Gelukkig gingen ze niet over tot de rubberhandschoen!

Michiel komt tot de conclusie dat we na de eerste vlucht nog tien uur moeten reizen! Onze moed daalt terwijl onze wallen zich ophopen. Op Dubai airport zoeken de "smokies" wanhopig naar een rokersruimte. Er blijkt er maar 1 te zijn. Half Dubai airport rookt daar. Dus zelfs de Mexiacaanse bacterie komt daar niet levend uit. Wel hebben we in het hokje van 4 bij 2 Koos longloos ontmoet. Dit laat te gissen over. Tot zover dag 1.

Dag 2

18.50 uur Bangkok

We voelen ons als kinderen in een snoepwinkel als we tijdens de tweede vlucht kunnen kiezen uit meer dan 100 films. We zien er geen een af. Omdat we half in slaap sukkelen. Onderweg nog wat turbulentie maar we hebben beenruimte en weer refreshing towels dus dat maakt niet uit!

Eenmaal geland lopen we tegen een muur van 30 graden aan. Michiel en Faab hebben na 5 minuten met hun rugzak al een hernia. We worden aan alle kanten befloten: "Hee! we zijn hot in Thailand, maar nee het zijn taxi chauffeurs. Eenmaal 1 van de 3000 taxi's gekozen moeten we met z'n allen + tassen nog in. No problem uiteraard, want als de laadklep niet dicht kan, dan maken we die toch vast met een bagagedrager! Hadden we alweer angst om onze bagage!?

Aan de buurt te zien verwachten we een scrap hotel waarin we gemengd moeten douchen. Maar het Royal Benja hotel doet zijn naam eer aan, en geeft ons:
- Royale bedden
- Royale badkamers
- Royaal uitzicht (vanaf de 29ste)
- Een zwembad op een dakterras
- En last but not least...een royaal gevulde minibar!
Deze dagen gelukkig ons muskietennet nog niet nodig.

We besluiten toch nog een rondje te doen in Bangkok ook al hebben we maar 2 uur geslapen. Het is er CHAOS met de hoofdletter 'C'. De lijn tussen rijk en arm is dun. Dikke auto's en Gucci winkels worden afgewisseld met blinde bedelaars zonder handen en gegrilde hondenoren.
We kijken onze ogen uit! Op straat ziet Koen zijn eerste monster! Het is een duizendpoot!

Met de Skytrain, die zeer aangenaam is, zien we een klein stukje van het geheel. Morgen verbreden we de horizon met krokodillen, boottochten en gouden buddha's, dat wordt wat! Nog ff een duik nemen op het dak van het hotel en een biertje pakken. Heineken..."What else?" En daarna zinken we weg in een Thaise dons.

Tot dan!

• 14 Juli 2009 - 13:53

Ria En Arthur:

Heel veel plezier!!!
    XX

• 14 Juli 2009 - 14:23

Moeder:

Hallo Knul(len)

Dat was vast al een hele ervaring,zo'n lange vlucht en wat je in 2 dagen dan al niet meemaakt. Fijn dat het hotel goed is geniet er maar van, wie weet waar je nog komt te slapen!!
    Jongens geniet ervan en wij kijken uit naar het volgende reisverslag.

Dikke knuffel moeder

• 14 Juli 2009 - 17:51

Femke:

Wat kan je dat weer creatief vertellen, heerlijk!
    Hopelijk bevallen alle hotels zo goed, maar waarschijnlijk niet dus; succes!
    Maar natuurlijk vooral veel plezier!

Kus fem

• 14 Juli 2009 - 17:52

Mark:

Heerlijk begin mannen...
    Man oh man, wat klinkt het aangenaam :P

• 14 Juli 2009 - 19:26

kusss

• 14 Juli 2009 - 20:19

Sarah:

Hey beste vriend,
    Grappig verhaal hoor, had niet anders verwacht :)
    Met mij is alles prima goed, je hoeft je geen zorgen te maken! Ga morgen heerlijk genieten van je overlevingspakket, op mijn tuinstoel, chipje erbij, pakje dubbel fris, kaarsje aan en puzzelen maar....
    Je bent de beste!
    KUS

• 14 Juli 2009 - 20:29

Sandra:

Hallo Annie,

Beetje jammer dat Fabian zo door kon lopen ;), meestal moet hij bij elke deur wel 'iets' uit doen ;) en dan ben jij de gebeten hond. Heel veel plezier met elkaar.

Liefs

• 15 Juli 2009 - 09:56

Jasman:

Vriend!!
    mooi verhaal... en zo lekker kort! :-)
    het gaat wel een belevenis worden merk ik nu al.
    veel plezier en doe de rest de groeten!
    laterz