Dag 18 en 19 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

31 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Dag 18:
Deze dag doen we weinig dingen die ons adrenalinegehalte verhogen.
We zwemmen en we eten het meeste van de dag...
We kunnen heel goedkoop aan de allernieuwste films komen, dus we kopen er een paar.. afdingen helaas niet gelukt, faab was er niet bij..
We huren een dvd-speler, kunnen we lekker ff dvd kijken. Onze gedachten blijken naief, want we verwachten uiteraard de beste kwaliteit, het blijkt echter de kwaliteit van een videoband(kennen jullie hem nog) uit de jaren 80.

We eten 's middags bij de grote M. Gelukkig geen rijst met curry op het menu, maar dikke vette burgers. We nemen alleen burgers waar het woordje 'double' voor staat!

We gaan gelijk door naar het avondeten, want veel meer hebben we niet meegemaakt. We eten kip, rijst met cashewnoten, we zijn hier officieel fan van. Hij staat in ons kookboek, dus we zullen het thuis graag een keer bereiden!

Op een strandwalhalla drinken we wat vanuit loungestoelen. Koen vindt het nog te ver weg van het water. Hij heeft gelijk, het is zeker 5 seconden lopen...
We transformeren voor een aantal luttele minuten in 12-jarige jochies en verlichten het strand met duizenden bahts aan vuurwerk...
We kijken nog een film, de kwaliteit is gelukkig iets beter, en we waarderen in ieder geval onze eigen spullen in NL weer wat meer..!

Dag 19

Vroeg op, douchen, Brooje nutella en wachten op t vervoer. Ze zijn aardig op tijd voor thaise begrippen!
Vandaag staat er een veelzijdige tour op t menu. We gaan een waterexpeditie maken in het gebied waar het verhaal van 'the beach' is geschreven. En we houden allemaal van Leo DiCaprio, dus het zit wel snor!
Het nationale marine park ang thong bestaat uit 42 eilanden. Het duurt anderhalf uur voordat we aanmeren.

We wisselen cultuurervaringen uit met een Canadees die in Korea woont. Hij vertelt over hoe streng ze daar zijn, en wij vertellen dat we in NL niet allemaal klompen dragen, in molens wonen en wiet roken...

Als we aankomen beginnen we met sightseeing. We moeten 180 graden steile trappen opklimmen, op slippers.. En we moeten door smalle bergspleten heen, maar we hebben een indiana jones-attitude, dus we gaan er dapper doorheen!
We worden beloond met een mooie lagune tussen de bergen! Vele foto's werden geschoten! Geen beeldmateriaal btw, want dre is de camera vergeten(het was vroeg!!!) Spijt heeft hij heel veel...

Als we terug zijn mogen we gelijk een kayak instappen. We kayakken terug naar de boot. We komen langs allerlei mooie rotsen en alles...
Michiel is zeker een pro.. In water in de kayak scheppen, hij doet dit niet met opzet. Dre maakt michiel nat, wel met opzet!
In een kleine grot laat onze reisleidster een seacucumber zien. We kunnen hem niet goed zien, dus Dre gaat hem nog een keer vangen. Het is een raar beest in de vorm van een komkommer dat langzaam de bodem van de zee schoonmaakt...
Weer een beestje beetgehad!

Michiel zeurt na 10 minuten al dat hij naar de boot terug wil:P
De reisleidster is geobsedeerd door orchideen, wij niet...
We krijgen een heerlijke thaise lunch. We zijn al echte thailandbikkels! Nu moeten we nog van onze fruitangst af! (we slikken nog steeds braaf onze vitaminepilletjes!)

Na de lunch hebben we een keuze:
a. Snorkelen
b. Klimmen naar een mooi uitzicht over de eilanden.
c. zwemmen
d. chillen
e. slapen
Faab en Dre kiezen voor het uitzicht! Het is geen makkelijke tocht! We moeten klimmen over scherpe rotsen en ons beethouden aan bomen en lianen! Net als Tarzan, maar dan realistisch en zonder jane.. en zonder Phill Collins die mooie liedjes zingt op de achtergrond..
We klimmen zeker een half uur stijl omhoog en zien onderweg nog een familie apen in het wild!
Het uitzicht is waanzinnig. Klik op de link voor een impressie: http://www.travelforum.org/thailand-siam/pics/ang-thong-marine-park.jpg

Naar beneden is wat lastiger, we moeten echt op handen en voeten, want daar willen we echt niet uitglijden!

De beachboys hebben eerst onder een hogepalmboom een dutje gedaan. Daarna zijn ze gaan snorkelen. Het water kwam hooguit tot de schouders, maar toch wilde je niet lopen daar. Op de grond van de zee(of oceaan, whatever) huist de zee-egel. Een ronde f*cker met zeker meer dan 100 stekels, en zeer giftig. Zwaar blazend in de buis in je mond probeer je mooie anemonen en koraal te zien in het troebele water, terwijl je tegelijkertijd die egels probeert te ontwijken! Soort van minesweeper dus...
Zee-egels blijken trouwens wel lekker te zijn om te eten, maar hoe pel je die dingen dan..?

Tijd om terug te gaan! Gelukkig zijn we niet verbrand(het was licht bewolkt) of gestoken(4 punten voor de boyband, 0 punten voor de zee-egels) ook zijn we niet zeeziek geworden of zijn we in een spleet gevallen...

Thuis(we voelen ons thuis) chillen en douchen we wat(niet allemaal tegelijk natuurlijk.. dat past niet:P)
We eten bij de rastabar, daar is het motto. no women, no cry. No condom, you die... Tja...
We eten weer verrukkelijk!
De eigenaar vindt dat we een waterpijp moeten roken. We nemen er 1 met melk en gemixed fruit. Kan Dre ook eindelijk eens een keer rook in Michiel zijn gezicht blazen.
Het proeft naar fruitella, maar dan in rookvorm.. Aan te raden? Nee...

Aan de straatkant staan weer veel mensen die ons met 'friend' aanspreken.. Wij vinden dat ze onze naam moeten weten voordat ze ons vriend mogen noemen...

Op de terugweg negeren we nog wat pakverkopers... Niet omdat we al een pak hebben,maar omdat ze de pakken hier voor minder dan 100 euro aanbieden, we kunnen het niet aan...

Poe, dat is weer een lang verhaal..
Have fun!

xxx

• 31 Juli 2009 - 17:15

John :

hoi mannen.
    gave eilanden daar leuk om met mijn bootje rond te varen , alleen die zeeegels moet je bestrijden met lompe werkschoenen en stalen neuzen om ze weg te voetballen.moeders kom ze wel even brengen.zij kan immers goed voetballen.ik zou zeggen slingerse allemaal aan de lianen,maar pas op dat je je aan de maxium snelheid houdt. groetjes van hier en nog fijne dagen jullie allen

• 31 Juli 2009 - 20:01

Femke:

Wouw, ik ben jaloers!! Op de set van the beach, daar wil iedereen wel een kijkje nemen, supermooi!

Hoe een zee-egel te pellen:
    (van de week geleerd)
    - prik hm op een stok,
    - ontdoe hm met een zakmes van zn stekels,
    - snij hm doormidden; eetsmakelijk!
    Ow ja je kan alleen zn eitjes eten, de rest is gifitg.
    Jaja wat je allemaal niet leert van Bear Grylls in het Engels....
    (hij vond het alleen discusting)

Veel plezier weer!

• 01 Augustus 2009 - 09:16

Ada:

wat een verhalen allemaal.maar wat een mooi land he jongens.ben er vorig jaar geweest en zou zo terug gaan,maar bali was dit jaar aan de beurt wat ook een mooi eiland is.geniet er nog maar van maar jullie moeten wel wat meer thai eten nemen hoor het is echt heerlijk.neem eens een pathai of een massaman of stickyrice dat zijn heerlijke gerechten en echt niet heet als je het maar zegt.dus doen hoor anders ben je niet in thailand geweest.groetjes van oud buurvrouwtje van dre en ik geniet van jullie verhalen.

• 01 Augustus 2009 - 15:03

Erwin:

zee egels moet je niet pellen..je moet ze plukken denk ik:P