Dag 16 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

28 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Gisteravond na een paar bier kwamen de sappige verhalen over ons leven over de tafel... We lachen ons een breuk om elkaars geleden 'leed.'
We pakken onze tassen in, en gaan slapen...

Voor de wekker zij we al weer wakker, omdat iemand per se moet vegen.. onder ons raam.. om 6 uur..

Ons galgenmaal is uiteraard bij 'the wall.' Onze favo werknemers zijn er niet, dus geen emotioneel afscheid, gelukkig!
Op naar het zuiden!

De treinreis zou twee dagen duren, met de bus idem dito, met grote kans op stops, waar we allemaal dingen moeten kopen.
Nee, we hebben niet voor niets gespaard, wij vliegen wel!
Binnen minder dan 2 uur(met zelf een broodje achter onze kiezen) staan we op het eiland Koh Samui!
De thaise Piet Paulusma had het gelukkig mis! Voor vandaag in ieder geval! Want de lucht is blauw!

Na een kamikazerit in het busje worden we afgeleverd bij het aangesmeerde(door de buschauffeur) hotel.
De kamers zijn zwaar OK! De douches ook! Het balkon ook! We hebben dimlichten, airco, minibar en zachte matrassen! Queen zong het al eens: 'this could be heaven!'
We besluiten ook ff het strand te bekijken...
Sla een willekeurige reisgids open en kijk naar de plaatjes, je ziet: Goudgele stranden, eindeloos blauwe wateren, mooie rotsformaties, parasols, topless vrouwen(ow, dat staat niet in een reisgids) :P Wat op de plaatjes te zien is, is hier allemaal, en ja, het is echt zo mooi!

We hijsen onszelf in onze zwembroek en gaan op jacht.. Op jacht? Ja, op jacht! Want we hebben nog wat zonnebrand en strandhanddoeken nodig!
Niet muay thai, maar afdingen blijkt volkssport nummero uno!Handdoeken zijn eerst 900 baht, maar kunnen gewoon naar 400 baht worden terug worden gebracht.
Faab is onze afdingheld! Waar anderen falen, houdt hij zijn hoofd koel(en cool) hij perst de taaie Thaien genadeloos uit in zinderende onderhandelingssessies.

Het water voelt als een warm bad! Het is dan ook 25 graden! Maar dan gebeurt het! Een wolk glijdt langzaam voor de zon! Uit ervaring(bij de noordzee) weten we: als er een wolk komt, dan wordt het koud! We willen het water uitvluchten, maar het is nog steeds erg warm! Koh Samui, we Love You!

Wel zijn er weer veel, veel, te veel Souvenirs/voedsel/massage aanbieders, met allemaal zooi!
Michiel doet net of hij slaapt.. Maar dit weerhoudt haar niet om aan zijn benen te zitten. Ze wil graag zijn benen schoonmaken.. Gratis! Kijk, als ze nou 20 was... en blond.. met meer tanden.. en minder wratten.. Tja danne...

Een andere vrouw ziet andre zijn teennagels, ze wil ze wassen en knippen.. Als de struisvogels uit tekenfilms zo snel, gingen zijn tenen het zand in! één keer nee, is bij deze geharde strandpedicure niet genoeg, volgende keer bespuiten we ze met anti-ongedierte!

We chillen, zonnen, maken strandwandelingen, klimmen op rotsen, denken na over hoe we de rotsen weer af moeten, gaan op handen en voeten de rotsen weer af, drinken bananenshakes, doen james Bond imitaties als we het water uit komen(casino royale) maar dan zonder speedo :P Dit alles gebeurt in uiterste chillmode!

We mogen het zwembad van het hotel aan de overkant gebruiken, het ziet er luxe uit! We zijn er ook de enigen.
Als we het zwembad uitlopen zien we pas het bord met alles wat we niet mogen doen in het zwembad:
- Bombs
- Splashing
- diving
- loud noise
Yeah, we did it all! :D

We eten voor de verandering weer eens geen groenten(geen zorgen, we eten elke dag trouw onze vitaminepil) We gaan voor een pizza in de reggeabar!
Zo nog ff een cocktail, om daarna uitermate lekker te gaan slapen in onze prinsjesbedden!

Voor degene die nu ook op vakantie zijn of bijna gaan, geniet ervan! Voor degene die moeten werken, we drinken er 1 op jullie! ;)

laterzzz

• 28 Juli 2009 - 13:16

Jolanda:

Heeeerrrllliijjjjkk!

Onze vakantie op de Veluwe was ook heerlijk haha....

Leuk om te lezen hoor!

Groetjes!

• 28 Juli 2009 - 13:57

Saar:

Emma is jaloers, ze wil graag met je ruilen, jij met 3 kinderen op de camping en emma met 3 mannen in thailand... ;)
    Heerlijk die stranden... :)
    Ik zit hier met slecht weer, kan niet eens zwemmen of naar het strand :(
    Geniet er dus maar dubbel van, ook voor mij, haha.
    Dikke kus

• 28 Juli 2009 - 14:25

P@trick:

Drink er zeker maar 1 op me! Dan doe ik dat ook op jullie! Zijn jullie eigenlijk al op stap geweest?

• 28 Juli 2009 - 14:28

Moeder Karin:

heerlijk als ik mijn ogen dicht doe zit ik naast jullie op het strand en ik zou wel mijn voeten laten doen!!! Als ik mij ogen weer open doe zie ik een paar voeten van een man die 80 jr is, jammer hoor. Jongens geniet maar lekker verder. kus moeder

• 29 Juli 2009 - 05:29

Arthur En Ria:

Genieten jullie ook nog maar want het klinkt heerlijk allemaal.

• 29 Juli 2009 - 09:28

Jasman:

Eindelijk een vakantie zoals een vakantie moet zijn:
    - Chillen
    - Zwemmen
    - Beetje drinken
    - Lekker eten

Laterz!

• 30 Juli 2009 - 03:46

Geert En Nele :

heeej mannen

hier een berichtje van uit de grand canyon. zo te lezen hebben jullie het echt super daar. Wij hier ook. Afgelopen dagen in LA geweest en dat is echt een geweldige stad ! vandaag in de grand canyon aangekomen en daar snuffelen we morgen rond. Daarna weer door naar Las vegas ! Geniet maar lekker van het mooie strand daar en we zijn erggg benieuwd naar de fotos !

kusss geert en nele