Dag 27 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

08 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Ja mensen, daar istie dan! Wij gaan het ook missen om te schrijven. K wil er trouwens nog wel mee door gaan als ik gewoon in het kikkerlandje ben...:P

Vandaag, onaards vroeg op om op excursie te gaan. 7 uur.. Het beloofd wel een mooi te worden, 1 waar we lang naar hebben uitgekeken. We gaan snorkellen op het eiland Ko Tao. Om kwart over zeven komt een miep van de receptie aan onze deur.. er is telefoon voor ons! Blijkt de excursie afgelast te zijn! Er is storm op komst...
Verschillende emoties gaan door ons heen, hier komen ze:
- teleurgesteld: omdat we nu niet de laatste dag naar dat mooie eiland kunnen gaan, om met de visjes te badderen.
- afgunst: wat moeten we nu de hele dag gaan doen? 95% van alle activiteiten zijn op het water of buiten...
- verdriet: omdat we nu niet langer hebben kunnen slapen...
- Spijt: we hadden net een onderwatercamera gekocht, om jullie mee te laten genieten van het koraal en de visjes.. Eigenlijk jullie schuld dus... maak allemaal maar ff wat geld over op mijn rekening;)

Plan de campagne!
Wat gaan we doen? Eerst nog wat rusten. Dre op bed, koen op strand.
We besluiten te ontbijten en daarna Optie 2: kijken of er toch iets te doen is, wat we nog niet hebben gedaan.

We kiezen niet voor optie 1, want dan liggen we de hele dag op t strand, en dan bestaat de kans dat er een masseuse gewond raakt.

We beginnen met een zoektocht naar een kapper. Daar laten we onze kapsels perfectioneren. We willen er natuurlijk wel gelikt uitzien als we uit het vliegtuig stappen.

Daar zien we een bordje van tiger zoo & aquarium. Dre is enthousiast, eindelijk iets om te gaan doen! Koen wil zich verzetten, maar hij heeft geen troef...

De zoo stelt niet veel voor, wat kooitjes met dieren die we in het wild ook hebben gezien.. op de tijgers na dan.
Grote verrassing zijn de zeeschildpadden die we mogen voeren! We hebben een glimlach op onze gezichten :D
In een kooi staat een klein aapje met zijn rug tegen de tralies. Dre geeft hem een rugmassage, en het aapje geniet hier intens van, dit staat op film!
Hierna zien we 2 shows, gelukkig zijn deze van hogere qualiteit dan de eerdere die we hebben gezien...

Dankzij deze shows willen we nu allebei de volgende 3 dieren als huisdier: Een papegaai(die kan je zulke leuke dingen leren, en ze kunnen zelfs rekenen!) een otter(eigenlijk net een hond, maar dan anders, deze ruimde het vuil op!!)en een zeeleeuw!(deze beesten geven je een goed gevoel, ze klappen om alles!)Retegezellig allemaal!
De discussie met onze vriendinnnen gaan we thuis wel aan ;)

Omdat het nog lang geen etenstijd is, laten we ons nog ff naar een (ja, alweer 1)waterval brengen. Ze proberen ons weer op een olifant te krijgen, maar hier hebben we geen trek in...We worden met de auto heen gebracht, moeten op onze slippers een eind omhoog lopen, zien water vallen, gaan ff op de foto(want dat hoort), halen onze schouders op, en lopen naar beneden. Daar wacht ons de verrassing dat de auto ons niet terugbrengt en dat we mogen lopen... Onderweg zeuren we over alles wat los en vast zit...

De taxichauffeur wilde ons wel voor 1000 baht brengen(wij lieten hem aan zijn voorhoofd voelen) we gaan uiteindelijk voor 800. Nog te veel eigenlijk... Hij zegt op het einde:'tip for me!' We lachen en zeggen:'you had enough, goodbye!'

Na het walrus spelen en zonnen(zonder zon) en het klagen dat het gewoon goed weer was geweest om te snorkellen gaan we naar de bungalow om onze tassen in te pakken.
Een wijs man(Michiel) dacht dat de schoonmaakster misschien wel iets in onze backpack hadden gestopt, en dat we het wel ff moesten checken allemaal! Toen had ik gelachen, maar nu heb ik hem toch helemaal ondersteboven gehad:P

We gaan nu doen waar we heel de dag op gewacht hebben, het avondeten. We gaan onze vele bahts die we nog hebben spenderen aan achterlijk duur eten in een sjeik restaurant! We wachten tot het exact 18:30 is, want dan mogen we van onszelf eten(anders duurt de avond zo lang...)
We genieten hard! En het is zeer goed om daar weer te eten!

Om afscheid te nemen van Thailand geven we een aantal punten die we zullen missen, omdat ze in Nederland ontbreken of in mindere mate aanwezig zijn...

- De vriendelijkheid van de mensen. In NL kunnen ze nog wat leren van de mensen hier, vooral op het gebied van lachen. Je wordt er zelf gewoon vrolijk van!
- Veel eten voor weinig geld. Zie in NL maar eens 3 gangen te eten voor 10 euro + 2 drankjes :D
- zon, toelichting nodig?
- kokosnoten, als je er 1 nodig hebt, ze zijn in de buurt! Wat hebben wij nou? bramen, als je geluk hebt zonder hondenpis...
- pakverkopers, tja, als je een keer snel een pak nodig hebt, hier ben je binnen 5 minuten geholpen!
- verkeersregels, nergens meer wachten en gewoon je eigen regels maken, je was nog nooit ergens sneller! :P
- De m&m's zijn hier trouwens wel duurder dan in NL(ff minpuntje tussendoor)
- Massagesalons hoef je niet te zoeken, je gaat gewoon op het geluid af.. MMMMMMMaaaaassssssaaaaaaaaazzzzzzje!
- Probeer in NL maar eens 50 % van de prijs af te krijgen bij je taxi, sjonnie de chauffeur zal je met vele scheldwoorden bestoken waarvan je het bestaan nog niet eens wist, om daarna hard weg te scheuren!
- De flora en fauna! Man, wat is het hier mooi!

Wij gaan slapen, ons klaar maken voor een reis van 30 uur, die begin om 9:45 lokale tijd, hij zal eindigen rond 4 uur een dag later, lokale tijd NL.
We hebben er zin an!! :D

Bedankt voor het meegenieten en tot snel!
Gasten, tot op het vliegveld, jullie zijn onze helden!

kus!

• 08 Augustus 2009 - 15:51

Saar:

Oke, ik wil die 3 dieren wel en dan gaan de slangen weg ;P
    Super goede tip van Michiel met je tas nakijken.
    Nog even....
    Dikke kus!!

• 08 Augustus 2009 - 16:13

Mark:

Sukkel, je had mijn onderwater camera moeten lenen :P

• 08 Augustus 2009 - 16:18

Heren het was me een waar genoegen mee te lezen! Tot in Hollanda!

• 08 Augustus 2009 - 18:21

Moeder Karin En John:

we hebben genoten van jullie verhalen, bedankt voor je trouwe berichtgeving. we hebben zo de reis mee kunnen beleven we keken er iedere dag naar uit.
    goede reis en tot snel.
    kus moeder en john

• 08 Augustus 2009 - 19:45

Femke:

Wouw jongens wat een belefenissen!
    Een hele goede reis terug!
    Tot in Holland.

• 09 Augustus 2009 - 13:55

Jasman:

Gasten, het was echt lachen om die verhalen iedere keer te lezen. veel succes met de terugreis, en ik zie of spreek jullie wel weer als jullie terug zijn!

• 09 Augustus 2009 - 19:04

Erica En Maurice:

Ook wij hebben meegenoten van jullie belevenissen! Wat een verhalen, ondertussen heeft Faab een hoop laten zien en heeft hij een hoop verteld. We zijn nu erg benieuwd naar alle filmpjes :) Hopelijk verloopt de reis goed en zijn jullie snel weer veilig thuis!