Dag 26 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

07 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Gasten, fijn dat jullie heelhuids thuis zijn gekomen! Nog vieze toiletten moeten trotseren? :P
Super dat jullie nu ook tot de fanclub behoren!! ;)

Excusriedag 2 van koen en dre(dat rijmt!)
Vroeg uit bed om nog een ontbijtje te scoren. De minibus komt op de valreep net op tijd!
We zijn de laatsten die worden opgehaald, en stappen in een wagen vol chagerijnige Duitsers(waarschijnlijk omdat ze geen braadworst voor ontbijt konden krijgen)
Deze chauffeur rijdt wel recht, maar alleen met straaljagersnelheid!
Heelhuids aangekomen mogen we gelijk in een speedboot stappen, dit is zeer welkom, omdat het zo maar een half uur duurt ipv 3 uur met een proppellorbootje...
We zitten achterin, hier krijg je na elke golf een gratis zoute douche!

We beginnen gelijk aan onze tocht, op zoek naar dolfijnen, we vinden het fijn en dol!
We dobberen zeker een uur rond, en vragen aan meerdere vissersbootjes of ze dolfijnen hebben gezien. Deze wijzen naar de oceaan, ja fishman, dat begrijpen wij ook wel, dat ze daar zwemmen...ergens...
We zoeken trouwens naar roze dolfijnen, zie plaatje: http://www.foxnews.com/images/298649/0_61_pink_dolphin_2.jpg
We maken grapjes dat ze zich nu aant opmaken zijn voor roze zaterdag...
Na lang zoeken zien we ze dan toch.
Eerst erg in de verte, dan iets dichterbij. Het klinkt misschien erg verwend, maar wij vinden er(na alles wat we al hebben meegemaakt) eigenlijk niet zo veel aan...
We blijven maar rondjes varen rond die suikerspin gekleurde wannabe-vissen(ja, want dolfijnen zijn zoogdieren)
Kijk, als je naar een aquarium kijkt, dan zoek je altijd eerst de vissen.. dan kijk je er ff naar, en zeg je: oeh en ah! Maak je je kiekjes, en dan ga je verder. Dit duurt meestal maximaal een minuut.. Wij bleven zeker 3 kwartier(dat is lang...) daar nog dolfijnen pesten..
Tijdens het eten moesten we trouwens wel tekenen voor het behoud van de dolfijnen, dat er daar geen waterscooters mogen komen.. tja..

We krijgen wel weer heerlijk te eten!
Dre waagt zich zelfs aan het fruit! Het zogenaamde 'dragon fruit' ziet er funky uit, en smaakt ook funky! De vissen zullen ervan hebben genoten ;)
Na de lunch stappen we in de auto, om op een verlaten strand te relaxen! Na 5 minuten gaat het regenen, dus schuilen we maar in een aftands huisje, terwijl we 90's hits zingen..

De volgende stop is een cave! Deze zit voor de verandering op de plek waar je angsten werkelijkheid worden! De jungle! Er zijn ook oma's bij(met t-shirts waar geen water op moet komen, want dan zou je teveel oma zien..als je begrijpt wat ik bedoel), dus het jungle-uitstapje kan niet erg heftig zijn...
We krijgen allemaal een zaklamp en moeten een stuk omhoog klimmen. Als ervaren cliffhangers stouwen we naar boven! Eindelijk gaan we wat doen!
In de grot zien we veel stalagmieten en tieten... De zaklamp is zeker wel nodig! Boven ons vliegen honderden vleermuizen, andre Irwin heeft op video wat over de grot verteld. De aflevering wordt binnenkort op Discovery of National geographic uitgezonden(ze zijn nog aant onderhandelen over de prijs)

Hierna MOETEN we nog naar een tempel, deze is alleen voor vrouwen, maar mannelijke gasten mogen wel naar binnen..
We zijn na een halve minuut weer buiten. Alles is weer vant zelfde laken een buddha..

Eindelijk gaan we terug naar de speedboot.. We hebben 2 keer meer betaald dan voor die van gister, maar hij was nog niet eens half zo leuk..Koen weigert om fooi te geven. Ook al staan ze met 5 man met vragende handen! Wees thai mijn vriend!

Weer terug.. we douchen.. lezen wat.. en gaan eten. We willen eigenlijk budget gaan eten, maar gaan overstag als we onze maag diep in de ogen kijken..
We eten heerlijke pasta en curry, maar dan niet op tuinstoelen. Het is hetzelfde restaurant waar we eerder heerlijk hadden gegeten.

Morgen onze laatste excursiedag, en waarschijnlijk ook laatste blog..

Stay tuned!!

  • 07 Augustus 2009 - 13:54

    Jasman:

    De dagen zijn toch wel erg hard gegaan, of niet?
    Wat een verwende gasten dat je er niks meer aan vindt als je wannabe-vissen ziet... ;-)
    met al dat geklim, geklauter en geloop is jullie conditie toch ook wel een stuk beter geworden zeker?
    Ik wacht alweer met smart op de waarschijnlijk laatste blog van morgen :-)

  • 07 Augustus 2009 - 14:52

    Saar:

    Leuk die dolfijnen, maar wel jammer dat je ze niet heel goed heb kunnen zien, of aanraken.
    Dat gaan we nog wel een keer doen!!
    Succes alvast met je lange terugreis!!!
    Dikke kus, doe voorzichtig!!

  • 07 Augustus 2009 - 15:58

    Moeder Karin:

    hoi jongens,
    wat gaaf zeg dat je roze dolfijnen hebt gezien ik wist niet eens dat die bestonden! morgen nog een fijne dag toegewenst en vast sterkte voor de terugreis, ik zal blij zijn als ik je weer zie.
    groetjes moeder karin

  • 07 Augustus 2009 - 19:05

    Jolanda:

    Geniet van je laatste excursie! Balen van je vrienden.

    Fijne terugreis.. tot snel!

    X

  • 07 Augustus 2009 - 21:29

    Michiel:

    Vrienden!!! :D

    Ik wil even beginnen met een groot dankwoord uit te spreken naar mijn 3 musketiers! Mannen ik zal nooit vergeten hoe jullie voor me klaar stonden toen ik het nodig had! Bedankt (k)

    Ik heb daarnaast ook zo'n toffe tijd met jullie gehad...Het was echt geweldig!! :D

    Vandaag was de begravenis en ik ben ontzettend blij dat ik erbij heb kunnen zijn! Een mooi en waardig afscheid.

    De terugreis met Faab was een belevenis op zich, maar verliep uiteindelijk wel redelijk soepeltjes. Ik ben echt blij dat ik samen met Faab was, want het was weer echt een Thaise reis (veel wachten en maar hopen dat het goedkomt) :P

    Geweldig om nu van de andere kant jullie laatste dagen in land van de vercracking mee te maken! Dre je verdient lof voor je verhalen, want ik zit ook hier weer hardop te lachen! Al het gemekker en gewain (hoe schrijf je dat?) klinkt weer als muziek in de oren :P Heerlijk!!

    Ben ook blij om te lezen dat jullie het er ook gewoon nog even lekker van nemen! Top! Blijf dit nog ff doen de laatste 2 dagen mannen!

    Maandag zal ook ik er staan voor jullie op Airport Dusseldorf! Ik kom persoonlijk met Faab in de Tuc-tuc om jullie terug te brengen naar jullie geliefden (jullie eigen wc/bed/douche dus :p)

    Kusjes voor de ware survivors!! (zoals het liedje Beyonce JWZ)

    Michiel

  • 08 Augustus 2009 - 07:47

    Maria:

    Die vier weken zijn wel snel voor bijgegaan he. Ik ga de verhalen zeker missen. Een roze dolfijn lijkt me geweldig, maar jullie hebben zeker teveel bijzondere dingen gezien. Veel plezier nog bij je laatste excursie en een goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Daar gaan we dan!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2009

Dag 27

07 Augustus 2009

Dag 26

06 Augustus 2009

Dag 25

05 Augustus 2009

Dag 24

04 Augustus 2009

Dag 22 en 23
André

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 37616

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Sri Lanka

02 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

Daan en Dré en de gevlekte medereiziger

05 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Als je niet gaat, dan Bali...

19 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Eurotrip!

13 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: