Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

08 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

We hebben weer een keer internet, Hoezee!!
Met terugwerkende kracht vertellen we wat voor avonturen we hebben beleefd!

We hebben flink uitgeslapen. We lopen even naar het hotel waar we morgen zullen slapen, om daar te reserveren.
Daarna gaan we naar het Marina bay sands hotel, om... in te checken!!
Bij de balie krijgen we te horen dat we weer een upgrade te pakken hebben, met een glimlach loopt Andre naar Danielle toe, we zitten op een hogere etage (33) en hebben uitzicht op 'the bay' bayter kan niet!
Snel checken we onze kamer: 'groot', snel pakken we onze zwembroek en handdoek:'yeah', we arriveren op het topdeck:'wow!' en gaan het zwembad in:'onbetaalbaar tof!'
Voor degene die geen idee hebben waar we zitten, we zitten in de infinity pool, het zwembad op het dak van het hotel, op bijn 200 meter hoogte. En je kijkt over Singapore heen, vanuit het zwembad. We voelen ons koninklijk!

Onder het hotel zijn alle merken die er toe doen represent: Gucci, Tommy, Chanel etc. etc.
We checken 'the gardens by the bay' waar ze de natuur op verschillende manieren hebben gesimuleerd. Er is een indoor berg, waarin je kunt zien welke planten er groeien op grote hoogte (ideaal voor mensen met hoogtevrees). Buiten staan alienplatforms(wij vinden dat ze daarop lijken) deze 'bomen' zorgen voor het fotosyntheseproces. Dus....

Bij toeval belanden we in een restaurant gerund door autisten. We weten in ieder geval zeker dat alles gestructureerd op ons bord zal liggen!
Na het eten doen doen we een rivercruise met ons verlichte hotel als hoogtepunt. Iedereen in de boot doet:'oh en ah' en wij griffelen met een gemeen lachje, omdat wij daar straks liggen te snurken!
Als toetje maken we onze eigen magnum! Aanrader!
Snel gaan we nog even het dak op, om daar te genieten van het uitzicht.
Genietend van het heerlijke en zachte bed vallen we in slaap.

Dag 7

Feitje: Singapore heeft 5,3 miljoen inwoners(het is handig om dit te weten, voor later...)

's Ochtends doen we nog even een snelle duik, omdat het kan!!
We hebben honger en broodjes in onze tas, maar we durven niet te eten, want we zijn in de tram. En in Singapore mag je zeker niet eten, roken, drinken en durians eten in het openbaar vervoer! 5000 dollar boete!
We borrelen wel even door.
We gaan naar Sentosa Island, het speelparadijs van Azie, zeggen ze zelf...
Om daarop te komen, moet je 1 dollar betalen, dat valt mee. Alleen stond er wel een rij van 50 meter... Hierna moesten we door de poortjes, weer een rij van 50 meter. Waar we voor komen zijn 'the universal studios', je weet wel, die gasten die alle lauwe films maken als: Transformers, the mummy en sesamstraat. En om daar binnen te komen, gaan we ook weer in een rij staan. Na twee uur zijn we dus eindelijk binnen!
Daar ondervinden we, dat de helft van de inwoners van Singapore (reken zelf maar uit) ook naar dit pretpark is gekomen. En dat de wachtrijen oplopen tot 100 minuten!!!! Das f*cking lang jonge!!
Eerst de positieve punten: We zien Elmo en Pino!! Het is nog mooier dan Disney(vindt Andre) en we gaan als eerste in de Transformers attractie. Dit is een attractie 2.0 en gaat helemaal los met 3D effecten, bewegende karretjes, vuur en water en denderende geluidseffecten. Als we op het einde de slechte transformer hebben verslagen en Optimus Prime trots op ons is, begint iedereen spontaan te juichen...
Als we hierna zelf in een rij komen te staan bij het eten, zijn we het zat en gaan we weg, helaas hadden we niet de energie voor meer attracties..

We checken in en eten wat bij een toko aan de straat. Bedtijd...

• 13 Augustus 2013 - 19:09

Sabine:

Wauw, dat zal vast een prachtig uitzicht zijn geweest boven bij het zwembad!!!

• 14 Augustus 2013 - 09:37

Rocks:

Yo, kicke dat hotel.
    Hahaha vindt dat wel stoer dat je dat gewoon hebt gedaan. Singapore klinkt wel aan!