Dag 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

06 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Wekker 06.50, moet niet gekker worden!!!
We nemen de taxi naar het busstation. Zodra de chauffeur hoort dat we uit NL komen,krijgen we een ware geschiedenisles, met overhoring! Hij heeft het over de Nederlandse kerken in Melaka en over de Portugezen die daar begraven zijn, hij snapt er niets van.
Blijkbaar is lachen om zijn grapjes genoeg om te slagen voor de overhoring.
Onze bus rijdt deze keer lekker op tijd.
Uit verveling hebben we de theorie ontwikkeld dat Maleisische woorden worden geschreven zoals je ze in het Engels uitspreekt, hier twee voorbeelden.
Bas = bus
teksi = taksi
Niet moeilijk toch?!

Bij een stop staat iedereen ineens op en stapt de bus uit, wij mochten niet en moesten eerst een immigrationformulier invullen. Dit alles gebeurt zonder uitleg. Maar goed dat wij zo snel van begrip zijn...
Bij Immigration hebben we 30 minuten om door de douane te komen en weer in de bus te zitten, anders rijdt hij verder.
Tegen Andre zegt hij: 'take bus 170, if you don't make it'. Zo van, jou zullen ze vast aanhouden en dan ga ik gewoon weg.

Ik zal als eerste weer in de bus!/

In Singapore worden we op de stoep gedropt, doei!
'Okay!'
Daar staan we dan, zonder Singapore dollars, zonder hotel, zonder plan.
Gelukkig waren we niet de enige Nederlanders en samen hebben we onze krachten gebundeld en zijn naar de bank gelopen, zo'n 30 meter verder...
Zij hadden al een goedkoop hotel(voor Singapore begrippen natuurlijk) en besluiten mee te gaan met hen. Dit blijkt weer goed uit te pakken en we zitten er weer goed bij.
We besluiten nog wat met onze dag te doen en gaan met de metro naar de dierentuin. Deze blijkt vroeg dicht te gaan en dus niet de moeite om er nog in te gaan voor een uurtje... Jammer.
We besluiten de teksi(hee, we spreken Maleis) terug te nemen en komen met het fenomeen, wachtrijen voor de teksi, in aanraking. Je staat allemaal in een rij, en de eerstvolgende mag de teksi in, geniaal!

We eten op Clarck Quay, een uitbundige haven met veeeeeell restaurants, en gekleurde lampjes, mooie gebouwen, een reverse bungy apparaat, een hooters (ff tussen neus en lippen door) en stands met T-shirts die licht geven. Lekkers wester dus, we voelen ons er thuis! Owja, we zien ook nog een grote vis!

In het donker lopen we terug naar ons hotel. De buurt die overdag overgoten is door blik met wielen is nu overgoten door mensen. Mensen die in grote groepen op tuinmeubels zitten te eten, mensen die lopen, mensen die op kleedjes rare pillen en tabletten verkopen, mensen met een tand die willen weten in welk hotel je slaapt, ja er zijn allemaal mensen. En wij zijn er ook, de enige blanken in de omgeving, lijkt het wel.

Singapore wordt afgewissled met stukken groen en grote gebouwen. Mooie hoge hotels, maar ook lelijke massahuishouding. In de openbare gebouwen staat wat je allemaal niet mag en welke boete je krijgt. Niemand haalt het ook in zijn hoofd om dit te doen, het is er ook echt heel erg schoon. Er staat zelfs een verbod op het eten van een bepaalde vrucht, de durain, het eten ervan in een publieke ruimte levert je een boete op! Bizar! Wij passen wel op met het eten van onze croissantjes...

• 06 Augustus 2013 - 16:42

Moeder:

al heel wat afgereisd!
    denken wij dat het in nederland druk is! Veel plezier in Singapore.

• 06 Augustus 2013 - 17:08

Michiel:

Lekkere backpackers van me! Wat een heerlijke verhalen weer vriend...echt leuk om elke dag weer bij te blijven! Take care en Geniet (..met een hoofdletter G dus!)

• 06 Augustus 2013 - 21:39

Mark:

Singaporeese hooters... Hmmmm klinkt apart ;) leuk om te lezen weer! Enjoy!

• 07 Augustus 2013 - 11:21

Rianne:

Spannend, ik ben benieuwd hoe het avontuur verder gaat.

Have fun!!

• 10 Augustus 2013 - 18:36

Rocks:

Yo reizigers. Klinkt echt supertof. Lekker genieten man! Wij genieten volop mee van jullie toffe verhalen!

• 11 Augustus 2013 - 10:47

Agnes:

Vandaag voor het eerst jullie reisverslag tot nu toe gelezen. Wat kun je toch veel meemaken in twee weken! Klinkt allemaal SUPER! Veel genieten nog enne.... na de vakantie wil ik graag (een samenvatting!) van de foto's zien!

• 11 Augustus 2013 - 15:32

Ina:

Wat een geweldig reisverslag! Jullie hebben absoluut geen saaie vakantie, dat is wel duidelijk. Mooie foto's ook... Wat ik me nu al die tijd al zit af te vragen: Wie is toch die gevlekte medereiziger waar jullie het over hebben??
    Geniet maar van jullie prachtige reis, en kom weer veilig terug!

• 13 Augustus 2013 - 08:33

Mayo:

Haha.. Wij hadden dezelfde taxichauffeur met dezelfde overhoring! Te grappig..
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Greetz