Dag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

04 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Bedankt voor de reacties!!

Wat een nacht... Kamer te warm, airco te koud.. Mensen op de gang schreeuwen tegen elkaar alsof ze vooraan staan bij een Metallicaconcert, en dat om drie uur 's nachts. Blijkbaar waren ze buitengesloten door een klein kind. Helaas dus weinig slaap na die lange reis.

Om 7.15 locale tijd gaat de wekker, want we willen vooraan staan bij de ticketverkoop om de Petronas twin-towers te beklimmen. Er zijn dagelijks maar 800 kaarten beschikbaar en wij willen bij de gelukkigen horen!
Bij een supermarkt kopen we broodjes die op tosti's lijken en haasten ons naar de kaartverkoop. Daar aangekomen zien we een rij waar ze bij de droomvlucht jaloers op zouden zijn, dus we besluiten om het te houden bij foto's van de buitenkant.We lopen nog wat door het park, waar het heerlijk rustig is.

In de lonely planet lezen we dat er ook de 'Melaka tower' is. Deze heeft een observation platform op 280 meter hoogte, dit is hoger dan die van de Petronas en nog goedkoper ook, hoezee!
Daar hebben we mooi zicht over de hele stad. We zien mooie gebouwen, zwembaden op hoteldaken en souvenirs, want hee: 'iedereen wil toch een pen met een toren erop!?'

Van daaruit gaan we naar een van de grootste winkelcentra van de stad (en dat zijn er nogal wat). We nemen de monorail. Ooit dat wereldrecord gezien met die 21 Chinezen die in een Mini Cooper gaan? Stop daar nog een reus met rood haar bij en een blondje, dan krijg je de uitdaging die wij aangingen om toch daar nog bij in te passen. Monorail staat nu op 1 als minst favoriete openbaar vervoersmiddel. (Later die dag zouden we hem toch weer nemen...)

In de Mall (Beyara Times square) staat het grootste vendingmachine (soort kaugomballen automaat, je ziet het wel op de foto's...) Op de roltrap worden we al aangemoedigd om mee te doen, we lachen vriendelijk en lopen door.
Na wat gegeten te hebben gaan we op zoek naar het Indoor Amusementpark, want ja, er zit een achtbaan in dit winkelcentrum!!
Er blijkt zich een waar paradijs aan vrolijke kleuren te zijn, waardoor je even vergeet dat het buiten 30 graden is, het stinkt en dat het een constante herrie is. We kijken onze ogen uit!

Hierna tanken we even bij en plannen onze volgende reis.
We regelen bustickets voor de volgende dag, we betalen 26 ringit( staat gelijk aan 6,50 euro) voor een busreis van 2 uur. Het viervoudige zouden we later die avond ook kwijt zijn aan ons avondeten :P

Na het eten, zo rond half acht, lopen we nog even naar de Petronas twin towers. Het is hier om acht uur al donker en we dachten wel dat het daar dan mooi zou zijn. Dat was het ook!
Er bleek een ware waterfontijnshow te zijn, inclusief licht en Maleis gejengel. Bij toeval toch een mooie afsluiting van deze dag!

Kuala Lumpur is een echte wereldstad met veel tegenstellingen. Herrie en choas in de ene straat, serene stilte en steriele schoonheid om de hoek.
Gucci en prada prijken groot en daar tegenover staat iemand met een straat barbecue...
Door een combinatie van curry's, rijst, airco's en uitlaatgassen hebben we een aparte geur. Danielle noemt het haar echtra laagje over haar huid heen. De geur van Kuala Lumpur!

Morgen richting Melaka, waar de Hollanders in 16e eeuw flink hebben huis gehouden.

Trusten!

• 04 Augustus 2013 - 15:27

Geert En Nele:

Waauw zo een winkelcentrum wil ik ook!
    Heerlijk om jullie verhaal te lezen, ik wacht nog op een foto van jullie in de monorail haha!

• 04 Augustus 2013 - 17:48

Erik & Rianne:

Wauw wat een geweldige foto's. En jullie verhalen ik vind ze nu al helemaal GEWELDIG!!
    Het is nu al verslavend om te lezen. Ik wacht met smart op het volgende hoofdstuk :P

• 04 Augustus 2013 - 19:02

Fabian En Yara:

Wooojooo, die foto's kunnen zo in een reisgids :P mooi hoor! ik zoek nog een recente foto van ons voor een canvas. zou je het erg vinden als ik jou (daan) wegshop zodat ik mezelf naast andre zet whahahahaha...

• 04 Augustus 2013 - 21:46

Moeder:

wat super, en die achtbaan wil ik wel bij de nieuwe supermarkt op het damplein
    ga ik iedere dag boodschappen doen!!! Ik ga wel op de fiets en niet met de monorail.

• 04 Augustus 2013 - 22:10

Mark:

Leuke verhalen weer maat! Altijd een genot om te lezen!
    Have fun!!