Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

03 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 1:
Rond half 11 vertrokken richting Dusseldorf.
Bij aflsag zwijndrecht gaan we al de verkeerde kant op, tom moet gelijk herberekenen en ziet in dat het ook voor hem een vermoeiende rit gaat worden...

Bij Dusseldorf aangekomen krijgen we te horen dat we een ticket naar Dubai hebben, maar dat onze zetels op de tweede vlucht (naar Kuala Lumpur) nog standby (STD BY) staan, ''der zug ist vol, aber alles komt gut!'' Dat verzekert ze ons, ze zal zelf bij de balie staan met de tickets voor de tweede vlucht.
Gelukkig staat ze er, maar zonder tickets... (stresslevel gaat een tandje omhoog)
Ze verzekert ons weer dat in Dubai wel tickets zijn. Moeten we daar maar ff gaan kijken!

Op Dubai zoeken we snel een balie en staan met het zweet in onze handen, met grote ogen te wachten wat de meneer gaat zeggen.
Met een blij hoofd zegt hij: 'here you go, businessclass.' Heel cool lopen we weg en geven elkaar een boks (voor de 50-plussers: dat is als je met de knokkels tegen de knokkels van de anderen bokst.)

Onder het genot van friet, een cheesburger en een flesje water (19 euro)
fantaseren we er flink op los, wat deze business ons allemaal zal bieden. Unlimited M&M's, een Jacuzzi, etc, etc.... We hebben geen idee...
Met een onuitwisbare grijns lopen we het vliegtuig binnen. Daar mogen we naar boven(!). We komen aan in een paradijs met singlebooths. De stoelen kunnen volledig uitschuiven totdat je helemaal plat ligt. De stoel heeft een massagefuctie. Er zit een minibarretje bij(incl), een groter beeldscherm, een grotere koptelefoon, eten en drinken on demand, heer-lijk!
Nog meer voordelen: een goodiebag met deo, tandpasta en nog meer frisheden, complimentary champie, geen wachtrijen en aanzien!

Dag 2:
We gingen plat(letterlijk) omdat het kon!
De vlucht was helaas niet geheel zonder turbulentie, maar dat konden we met onze decadente stoelen wel aan!
Met een nieuwe, walgelijke attitude sloffen we het vliegtuig uit, bedankt heurrrrr(ja, hij rolde!)

Back to basic

We hebben snel onze tassen en een taxi geregeld.
Onze chauffeur weet van alles en vertelt het ook allemaal. De belangrijkste dingen wel drie keer. De roze bussen zijn gratis volgens hem. benieuwd waar die heen rijden dan...
Verkeersregels zijn optioneel, net zoals rode stoplichten...
Bij het zien van ons hotel moet iedereen wijken voor hem, GTA-stijl scheuren we er opaf.(Geen mensen of dieren zijn beschadigd tijdens deze rit)
Het hotel is ok, we zullen er toch weinig zijn.

Na een korte douche gaan we het kapitool verkennen om sfeer te proeven en de Maleise keuken te proeven. We proeven ook gratis een teveel aan wierrook en uitlaatgassen.
Op een (hele) grote overdekte Chinese/Indiase markt eten we rijst met kip en dingen... Was lekker!
Daarna hadden onze voetjes wel wat aandacht nodig. Van honderden visjes wel te verstaan. Een kwartier lang hebben zij het eelt en andere ellende van onze voeten afgeschraapt. Unieke ervaring!
Na nog wat foto's van lampionnen en het negeren van honderden portemonnee- en tasverkopers zijn we maar naar bedje gegaan!

Teri makashi(zo zeg je het in ieder geval) voor het lezen!

• 03 Augustus 2013 - 15:13

Geert En Nele:

Leuk om te lezen! Nog veel plezier!

• 03 Augustus 2013 - 16:20

Mama Rose-marie:

Lekker met die visjes heb ik gelukkig ook nog mogen mee maken

• 03 Augustus 2013 - 17:20

Linsey:

Wij volgen jullie! Leuk om te lezen! Groetjes Benny, Linsey, Nienke en Fenne

• 03 Augustus 2013 - 20:41

Chantal:

Oooh geweldig om te lezen!
    Blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Kijk nu al uit naar het volgende dagverslag
    Xxx

• 04 Augustus 2013 - 11:01

Lucie:

Toppie zeg en de reis begint al met een verrassing.
    Zijn trouwens geen kleine visjes zo aan je voeten.
    En....boks van Lucie

• 04 Augustus 2013 - 11:49

Rocks:

Yo bazen! Klinkt enorm dope! Haha business class bruut! Ga ervan genieten daar in dat geniale land. Genoeg saté saus!

• 04 Augustus 2013 - 18:55

Fabian En Yara:

whahahhaa, dat belooft wat, al zo'n lap tekst na dag 1 en 2 :P Alleen al voor deze verhalen ga jij graag op vakantie! Ik blijf t zeggen, doe iets met je schrijfskills! Veel plezier en we blijven jullie volgen! Gr liefs Fabian en Yara

• 04 Augustus 2013 - 21:30

Karin:

en ik mag nooit aan je voeten zitten, moeder