Dag 18 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

19 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Onze dag begint met de zoektocht naar een lekker ontbijt, maar deze mag niet te duur zijn deze keer. We eindigen in een supermarkt waar ze broodjes verkopen. Daan neemt veilige donuts ('thuis eet ik ook brood met suiker, dat is hetzelfde') en Andre doet Maleisisch broodjes roulette. Er zijn vele gevulde broodjes, die eruit zien als een saucijzenbroodje, maar je weet dan niet wat er in zit. Het is dus erg spannend als je de eerst hap neemt! De eerste is een schot in de roos(iets wat bij Russisch roulette nou juist niet goed is...) de tweede is minder lekker, maarja...

We besluiten naar het aquarium te gaan, het regent namelijk al heel de dag. Het aquarium bevindt zich in het bij het grote winkelcentrum van de Petronas twin towers. We zijn er met openingstijd, dus we hebben het nog lekker rustig. In de eerste hal mogen we al gelijk vissen, zeekomkommers en haaien(!) aanraken. De rest van het Aquarium is zoals bij elk ander aquarium. Grote glazen wanden en tunnels waarachter vissen naar ons mogen kijken. We zijn binnen een uur weer buiten, het was leuk :)
We drinken hierna nog even wat bij een decadent cafe en betalen voor twee drankjes evenveel als de avondmaaltijd van de avond ervoor...

Na een korte rust op onze hotelkamer (het regent nog steeds) worden we opgepikt voor onze excursie. Samen met een Libisch gezin gaan we naar Kuala Selankor. Onderweg maken we weer een aantal stops.

Stop 1:
Een vuurtoren bovenop een berg. Wat hij daar doet, er zijn daar geen schepen... Maarrrrr er zijn monkey's en dat vinden wij leuk!
Nog maar koud uit de auto of we zijn een tros bananen rijker en 5RM armer... De apen hebben weinig manieren en srpingen gelijk op mijn hoofd! Met een aap op mijn hoofd en nog een stel hangend aan mijn broek ben ik genoodzaakt om cool te blijven. Een toevallig passerende toerist vertelt met dat ik mijn zak met bananen dicht moet houden, dan weten ze dat ze niet meer krijgen. Ik knijp de zak dicht en ze weten gelijk wie de baas is! Rustig aan geven Daan en ik de tros aan de ongemanierde apen. We hebben nu wel weer coole profielfoto's!

Stop 2:
We gaan avondeten bij een seafood restaurant. Gelukkig serveren ze ook kip, maar we kunnen het niet laten om de krab (die ons aan ligt te staren) ook even te proeven. Soms moet je risico's nemen... De krab moet subtiel open worden gemaakt met een hamer en dit levert de nodige scherven in de nasi op. De krab blijkt nog lekker te zijn ook! En ja moeder, ik heb er een foto van gemaakt!

Stop 3:
Moskee. Niet voor ons om foto's van te maken, maar voor de vader van het Islamitische gezin om even te bidden. Ondertussen vuren wij alle vragen, die we hadden verzameld over moslims en de Islam, op de moeder en dochter af. We komen er een stuk wijzer vandaan.

Stop 4:
Firefly boatride. We worden in een lifevest gehesen en er wordt ons aangeraden om ons in te spuiten met anti-insectenspul. Het is inmiddels donker en we worden op een boot gestopt. De boot werkt met een accu ipv een motor, want dat maakt haast geen geluid. We maken een 30 minuten durende tocht over een rivier, vlak langs de bosjes... In de bosjes zitten duizende vuurvliegjes. Deze vuurvliegjes maken een chemische reactie met de plant/boom waar ze op zitten, dit geeft een Disneyachtige omgeving, we wachten op de zingende kikkers en trommelende kreeften, maar die blijven uit...
We hebben hier natuurlijk weer beelden van gemaakt. Op de film zul je dan ook met open mond, een halve minuut, naar een zwart scherm zitten staren.
Dit was een magische vertoning van moeder natuur.

Stop 5:
Op de terugweg rijden we langs een opmerkelijk rijtje gebouwen. Een kerk, een moskee en een Hindutempel. Voor ieder wat wils blijkbaar. De Tempel is erg mooi verlicht en we vragen of we even een foto mogen maken. Hij stopt bij de entree en we kunnen nog net even naar binnen voordat hij sluit. Binnen mogen we helaas geen foto's maken, er zijn nog mensen aan het bidden. Op onze blote voeten lopen we rond en bekijken alle mooie kunstwerken.

Als extratje kunnen we op de terugreis de verlichte skyline van Kuala Lumpur goed zien.

Selamat malam (goede nacht)

• 19 Augustus 2013 - 17:34

Ina V. P:

Wat zijn die foto's met de aapjes gaaf!
    Jullie maken echt veel bijzondere dingen mee op reis!

• 19 Augustus 2013 - 18:33

Moeder:

oke de volgende keer speciaal voor jullie een visrestaurant!!!

• 19 Augustus 2013 - 22:24

Michiel:

Een lekkere 65+ dag zo te lezen...heerlijk zijn die dagen!! Have fun samen!!

• 20 Augustus 2013 - 09:30

Rocks:

Selamat mattie! Hahaha
    Prachtige verhalen weer.
    Geniet er echt van.
    Tof die vuurvliegjes. Lijkt me zeker een wonderlijke ervaring.
    Heb je nog gebeden in de Moskee? Ali Andre?

• 20 Augustus 2013 - 16:38

Priscilla Geensen:

Hee,

Wat leuk en herkenbaar! Wij hebben onderweg andere stops gemaakt, maar de aapjes, het eten en de vuurvliegjes hebben wij ook gezien :-)

Ik ga snel het volgende verslag lezen!

Gr Priscilla