Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

16 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wederom bedankt voor jullie leuke reacties! Rob Geus heeft niet genoeg 'ik word hier niet vrolijk van' stickers om die hier op te plakken...

Waarschuwing: als je er niet tegen kunt dat er gezeurd wordt, sla dan dag 14 even over en ga gelijk door naar dag 15.

Dag 14

We staan op en gaan richting het busstation. Daar wachten we een tijdje, want we zijn veel te vroeg. We maken ons zorgen of de bus wel komt, want we hebben inmiddels genoeg ervaring om achterdochtig te zijn...
De bus komt op tijd. 9.45 uur. Het is een redelijke dubbeldekker bus en we zitten bovenin, net achter de voorste stoelen, we hebben geen gordels. Het raam is volledig zwart gemaakt met twee kleine balken onderin om doorheen te kijken, ofzo...(logica is hier anders..)
De zijruiten aan onze kant zijn met gelig folie bekleed en daardoor lijkt het een zeer sombere dag, de ruit achter ons laat zien dat het wel een vrolijke dag kan zijn... 's Avonds lijkt het door onze ruit alsof het regenwoud in de fik staat...
De planning is een rit van acht uur. In het begin vermaken we ons nog met onze mp3-spelers en wat leesvoer. We doezelen wat en eten een pain au chocolat (een wannabe stokbrood met ons eigen potje nutella en nog even snel aangeschafte mes).
Na/tijdens de stop(4 uur later) begint de ellende. We mogen er even uit voor een hapje en een toiletbezoek. Het toiletgebouw bestaat uit twee rijden met putwc's waar het water al 2 cm hoog staat, als het al water was(nog 30 ct voor betaald ook!) Het stinkt er ongekend en het doorspoelen moet met een waterschep. Deze komt wel in mijn top 3 van smerige plaatsen op de aardbol...
We snellen de bus in, want o wee als hij zonder ons vertrekt... Het is nu het heetst van de dag en we hebben niet echt airco oid... Ons zweet verdampt gelukkig wel snel nu!
Naast ons zit een Mr Miyagi die een hamburger heeft gekocht bij de stop, deze eet hij anderhalf uur later op. (Weer die logica? Of misschien een eeuwenoud geheim recept?) Niemand eet trouwens met zijn mond dicht hier, dus de mp3 is weer welkom! Helpt trouwens niet echt tegen de Chinees achter ons die (Danielle heeft geteld) 4 keer per minuut kucht...
Langs de weg tellen de bordjes af naar Kuala Lumpur, aan de ene kant fijn, aan de andere kant vervelend. We komen namelijk in een file te staan. Van drie naar eenbaans, dat zorgt voor anderhalf uur vertraging. Het vervelende daarvan is, dat wij niet durven te eten en drinken, omdat we nergens naar het toilet kunnen. Niet erg snugger, dat weten we... Maar moeten plassen(of nog erger...) en dat niet kunnen, dat weegt net iets zwaarder... We zijn dus zuinig op ons water en brood.
Het is al donker als we in Kuala Lumpur aankomen en we hebben honger, we stinken, we moeten naar de Wc en we hebben slaap. We beloven onszelf: Dit. Nooit. Meer.!

We kunnen gelukkig terecht in het hotel waar we onze reis begonnen. Van deze weten we dat het een goede douche heeft. En die willen we!!!
Het hotel wat we geboekt hadden(en 5 keer goedkoper was...) laten we maar zitten, we weten niet wat voor douche daar is....

Met troostvoedsel van de Burger King sluiten we onze vreselijke (nee, erbarmelijke) dag af.

Dag 15

We hebben gelukkig een goede nachtrust gehad.
We besluiten naar 'Lake Gardens' te gaan. Onderweg hebben we ontbijt op het station.
Lake Gardens is een groot park met verschillende bezienswaardigheden. Na een korte wandeling komen we aan bij het 'bird park'. Dit schijnt de grootste inloopvoliere van de wereld te zijn. Kijk, daar MOETEN we geweest zijn! Het blijkt echt heel groot en ook nog eens heel erg leuk. We zijn vroeg en dus zijn er nog weinig mensen. We zien vogels gevoederd worden, we zien vogels ruzie maken en we zien ze vliegen!
De vogels hebben hier schijt(letterlijk en figuurlijk) aan alles. Grote (tot mijn middel) vogels lopen recht op ons af en wij moeten aan de kant. 1-0 voor de vogels...
Natuurlijk kunnen we op de foto met de vogels en dit vinden we prachtig. We worden volgehangen met ara's, een havik, een neushoornvogel(!) en nog een... Op de achtergrond kijken wat uilen toe, heel cool!
Iets verderop kopen we onze eerste souvenirs(voor onze chauffeurs van en naar Dusseldorf) het zijn authentieke cadeautjes geworden!
We voeren nog wat vogels en gaan daarna verder.

In het volgende park kunnen we veel vlinders zien. In een overdekte tuin zien we er honderden. Helaas willen ze niet poseren en moeten we ons best doen om er een paar op de foto te krijgen.

We willen lunchen in het park, maar er zijn alleen straatkraampjes, zo 'die hard' zijn we(en onze magen) helaas niet, dus we zoeken veilig een sandwichketen op, en het was weer heerlijk!

Hierna gaan we op zoek naar het toeristen informatie centrum. Daar boeken we een trip, die we morgen al gaan doen. We zijn benieuwd! We hebben de 7/11 al geplunderd, om een back-up te hebben :)

We hebben besloten om alle nachten in dit hotel te blijven, want we houden van een goede douche, we hebben geen zin meer in zoeken en we vinden het fijn om te weten waar we slapen die nacht. Zo kunnen we meer tijd besteden aan dingen doen. We hebben al te veel dagen doelloos vol moeten maken...

Tot de volgende!

• 16 Augustus 2013 - 16:47

Nele:

Zo dag 14 klinkt idd vreselijk!! Gelukkig nu lekker leuke uitstapjes doen! Nog veel plezier!

• 16 Augustus 2013 - 17:12

Moeder:

gaaf hoor, groot gelijk dit jullie daar blijven geniet nog van een week leuke dingen doen
    een knuffel voor beiden xxx

• 16 Augustus 2013 - 17:13

Chantal:

Wat maken julli bizare dingen mee.......
    Vind niet zo gek dat jullie een klaagdag hadden, ik zou er ook nietbtegen kunnen.
    Durf nog niet eens mn behoefte te doen op de camping (deurtjes zijn aan onderkant open) laatstaan dat ik op zo'n gat met (hopelijk) water ga zitten/hangen......

Jullie zullen na deze vak wel toe zijn aan hollandse prak met een bal gehakt, ipv koude blauwe rijst haha

Nog veel plezier en ik blijf jullie volgen
    Xxxx tal

• 16 Augustus 2013 - 19:18

Mama Rm:

Wat een ervaring xx

• 17 Augustus 2013 - 10:37

Peter:

De afgelopen tijd heb ik regelmatig jullie leuke reisverslagen gelezen. Wat een prachtige avontuurlijke vakantie zeg. En wat hebben jullie veel beleefd en gedaan in zo'n korte tijd. Nog heel veel plezier de rest van de tijd en geniet ervan.

• 17 Augustus 2013 - 11:57

Fabian:

Vogels en Vlinders zijn Lauw!

• 18 Augustus 2013 - 12:35

Rocks:

Wow Dre, dacht 14 klinkt als een zeer erbarmelijke, maar onvergetelijk dag.
    Je zal thuis nog meer waarderen straks. Tof man! BRUUUUUUUT!