Dag 8 - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg André

09 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Besut

De bedoeling van vandaag is, als iedereen hier een beetje meewerkt, dat we van Singapore naar het noorden van Maleisie gaan, om daar te worden opgepikt en naar het eiland gebracht te worden. Maarrrrr dit is Nederland niet en na al die upgrades, is het blijkbaar ook tijd voor wat downgrades, 'Damn you, Karma!
Op het vliegveld krijgen we te horen dat onze vlucht is gecanceld. OK....
Ze heeft ons 9 keer gebeld en 3 keer gemaild zegt ze. Wij checken, nee hoor... Er wordt nu een zogeheten 'butterfly effect' in gang gezet. We krijgen een nieuwe vlucht en daarna nog een. Dit allemaal duurt natuurlijk wat langer, waardoor we niet opgehaald kunnen worden door de meneer van het eiland(de boot gaat maar tot 4pm) en dus een hotel moeten zoeken (extra kosten). *zucht*

Aangekomen blijt toch dat we worden opgehaald en we vertrekken, de bestuurder spuugt er op los, haalt in in bochten, haalt links door de berm in en we botsen bijna. En dat alles zonder gordel.
Tanken kost hier voor 56 liter 100RM, das ongeveer 25 euro!
Onderweg zien we koeien(niet als de spreekwoordelijke beren) op de weg.
Omdat het 'Hari Raya' is (suikerfeest) zien we veel feestelijk uitgedoste Moslims. Dit houdt ook in, dat alle hotels flink vol zitten.
Bij de baai waar de boot vertrekt komen nog twee andere backpackstellen tegen die ook een plek zoeken. We bundelen onze krachten.
Na twee uur zoeken kunnen we twee kamers nemen met drie bedden. We besluiten een jongens- en meisjeskamer te maken.
We willen wat eten in het hotel(er ligt een roomservicekaart, dus er zal wel een eetzaal zijn, is onze logica) maar er is geen kok. De onder het geklaag bezweken baliemedewerker geeft ons uiteindelijk 50 RM voor vervoer naar de stad.
Daar eten we met onze nieuwe vrienden (een Frans en Duits/Kazachstaans koppel) een welverdiende maaltijd, waaronder we de vertaling van verschillende woorden met elkaar bespreken.

Voetnoot: Oleg de Kazachstaan voor Borat(de film) ook leuk!

• 14 Augustus 2013 - 09:41

Rocks:

Hahahaha geweldig! Hahaha Borat was v/d week op TV en guess what. Ik vond het weer zo tof dat die via Bol.com is besteld, jawel!
    Kick weer Drokz en Daan. Heerlijk die avonturen. Ook als het tegenzit is het gaaf en proeven van de cultuur doen jullie daar volgens mij als de beste!

• 14 Augustus 2013 - 11:15

Tessa:

Bad karma hahaha--> that's the way the cookie crumbles
    Veel plezier en geniet van jullie avonturen!

• 15 Augustus 2013 - 16:41

Michiel:

Hahaha heerlijk die kijk van jou op die totale chaos daar soms...Ik was een paar dagen weg, maar ik geniet weer! Veel plezier!