Dag 25 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

06 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Vandaag een eenzaam ontbijt...
We stonden zelfs te vroeg klaar voor onze excursiebus, omdat we nu niet hoefden te wachten op goed gekamde haren en verse kleren(hoewel, 3 weken in een tas) haha, geintje jongens!

We hebben al vaker geklaagd over de rijvaardigheden van alle thai, maar die van vandaag spande de kroon. Volgens ons was hij levensmoe, hij reed voornamelijk aan de verkeerde kant van de weg terwijl hij belde, als er iets aan kwam zwenkte hij op t laatste moment uit, waardoor we bijna in de greppel belanden. Dre zit 1eklas, omdat achterin geen plaats meer is.

De vertrek plaats, inclusief boot zien eruit alsof er net een tsunami overheen geraasd is. De groep wordt gesplitst en we zitten maar met 4 man in de longtailboat. Na een half uur komen we aan op koh Tan, we mogen een duikbril pakken en een reddingsvest aandoen(dan drijven we beter.) We zwemmen nu in het diepe, en we zien niks, wat een (onder)domper... Maar naarmate we dichter bij het ondiepe komen, wordt de grond onder ons steeds kleurrijker, bevolkter en gezelliger!
Onder ons bevindt zich namenlijk een onderwaterwereld a la finding nemo, voordat hij gevisnapped werd. We zien mooi koraal, anemonen en vele vissen. De vissen zijn ook zeker niet bang. Ze zwemmen zelfs tegen onze brillen aan! In grote getallen zwemmen ze onder, langs en naast ons. Het zijn er echt honderden(we hebben in onze verhalen veel overdreven, maar dit keer echt niet.)
Dre stoot nog even zijn teen tegen koraal en is bang dat de haaien het ruiken...
Voldaan stappen we weer de boot in.

We varen naar een ander eiland om daar in een kayak te stappen. We(nou, eigenlijk alleen koen) sleept de boot eerst 100 meter verder de zee in. De stroming en wind zijn erg hard, dus bij elke meter die we vooruit gaan, gaan we er 2 achteruit... We besluiten snel terug te gaan, we hebben welgeteld 5 minuten gekayakt.
Omdat we onze biceps niet lieten rollen bij het kayakken hebben we dus een erg lange pauze! We kapen de enige hangmat en chillen op t strand met uitzicht over de zee en de eilanden. Koen leest zijn boek en dre maakt een aantal puzzels(ownee, we drinken pils, smeren ons lichaam in met olie en doen push-ups, dat klinkt stoerder!)

We eten weer een heerlijke thaise lunch! We komen tot de conclusie dat we qua eten toch wel in de watten worden gelegd tijdens excursies, vandaar dat we er nog een paar gaan doen! :P

Na de net iets te lange pauze vraagt onze propperlorbootbestuurder(lees ik hier een scrabblewoord?) of we terug willen of nog een keer snorkellen. Nog zwaar onder de indruk van het levensgrote aquarium waar we in hadden gezwommen, besloten om de snorkel weer omhoog te hijsen!
We zien nu Finding nemo nog een keer, je hebt hem al gezien, maar toch blijft hij leuk!

we zijn de eerste boot die terug gaan naar Koh Samui, onze bestuurder gilt iets tegen de andere bestuurders in het Thais, volgens Koen iets in de trant van: 'later losers, ik mag hier lekker al weer weg!'

Omdat we vroeg terug zij, en we nog niet toe willen geven aan onze honger, besluiten we om ff wat baantje te trekken. Zeker wel 10 gedaan!
We manoevreren ons een veilige weg langs suicidale-scooterrijders, she-males,masseuses en pakverkopers.
We eten heerlijk bij een turkse tent!

Vanavond is de beruchte full-moonparty. Maar wij hebben geen partyspirit, dus chillen wat en gaan naar bed, morgen weer vroeg op voor een excusrie!

• 06 Augustus 2009 - 13:45

Jasman:

Goed om te lezen dat jullie wel gewoon je ding blijven doen daar.
    ben benieuwd naar het verhaal van morgen!

• 06 Augustus 2009 - 21:51

Saar:

Hey Lieverd,
    Dan heb je bij mij in de auto eigenlijk niet te klagen ;)
    Haaien, haaien, haaien, pfff, hahaha.
    Michiel en Fabian zijn weer thuis, ze hadden er wel een hele lange reis op zitten...
    Nog een paar daagjes en dan ben jij ook weer lekker thuis!!!
    Love you, kus van mij!

• 07 Augustus 2009 - 07:59

Fabian:

he thai-hards,

na een terugreis van 30uur zijn we weer veilig thuis hoor :)

wat een verhalen weer zeg,suppertof al die excursies!ik maak t nu ook van de andere kant mee en t is net of je er bij bent,ga zo door dre!

en wat een leuke top 5 over mij en michiel!

gasten geniet er nog ff van en maak af waar we aan begonnen zijn...

ik vond t echt een wereld vakantie met jullie...

nou we zien elkaar maandag weer op die airport :D

ps ik zal een selectie maken van mijn achtelijke aantal hoeveeldheid foto's hahaha en neem die maandag mee...

boy's kan jullie vertellen dat je waardering krijgt voor je eigen douche bed en wc,heerlijk!

SEE YOU GUY'S....hahaha!