Dag 24 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

05 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

We beginnen deze dag met een vervelende mededeling...
Michiel en Faab zijn vandaag vroegtijdig vertrokken naar huis, omdat Michiel zijn opa is overleden.
Gisteravond kreeg hij het vervelende nieuws.
We hebben snel moeten handelen, want een vlucht van het eiland was door stom toeval(een vliegtuig is neergestort op het enige vliegveld van het eiland waar wij op zitten) dus niet mogelijk. Nu moeten zij met bus en boot naar bangkok, een klote reis maken die ze eigenlijk hadden gezworen om nooit meer te maken! Ze zullen donderdag in Nederland aankomen.
We wensen Michiel en zijn familie veel sterkte.
Omdat wij ontzettend balen dat onze vrienden weg zijn, hebben we van allebei een top 5 van de dingen die we aan ze gaan missen.

Top 5 Michiel.
1. Gezelligheid, deze man is overal voor in(op jungletochten na dan...)
2. Humor, goed doordachte grappen worden afgewisseld met eenvoudige woordgrappen. Onze dijen zullen nu wel minder rood worden, zonder al dat geklets!
3. Zijn nuchterheid, zelf na het enschede-incident op het strand bleef hij cool!
4. De eewige zoektocht naar de beste pizza's! Volgend jaar maar op vakantie naar Italie?
5. Het kuiltje in zijn haar. Volgens mij is het nog niet genoemd hier, maar michiel heeft zelf voor kapper gespeeld, maar vergat het stukje op de tondeuse te zetten... Veel plezier om gehad!

Top 5 Fabian.
1. Zijn droge opmerkingen. Uit het niets komen er opmerkingen over dingen waar de rest van ons niks op te zeggen had, geniaal!
2. Onze cameraman! Wie moet er nu foto's maken van 10.000 megapixels???
3. Faab kreeg het ook voor elkaar om er elke dag fris en fruitig uit te zien in kleren die hij de rest van de vakantie nog niet had aangehad.
4. Waar anderen nog wel eens een grote voorkeur hadden voor bepaald voedsel, maakte het Faab niets uit. Heerlijk dat het je geen reet kon schelen wat we gingen doen ;)
5. Het afdingen, jij was meester, wij zijn het nog niet eens waard om jouw student te mogen zijn... Zonder jou al de eerste dag honderden bahts af laten zetten...

Jongens, we missen jullie!

Maar in Koen en Dre schuilt toch wel een survivor, deze zal zich nu moeten ontluiken! Zonder de krachten van de andere krijgers zullen wij verder moeten!

Na het afscheid(we hielden ons allen sterk!) zijn we wat trips gaan boeken, het strandliggen zagen we niet echt zitten, dus besloten we om wat trips te gaan boeken, zo zouden we toch nog ff avontuurlijk zijn, iets meer van Thailand zien en de tijd zou snel voorbij gaan!

De komende 3 dagen staan in het teken van veel water, kayaks, snorkels(niet die van tv, hoewel het echt retegaaf zou zijn als we er 1 zouden vangen voor thuis in een kommetje) roze dolfijnen en spannende lunches!

We besluiten om vandaag nog ff rustig aan te doen, we gaan naar een megasupermarkt, de macro is er micro bij!
We kijken wat er allemaal te koop is en hoe goedkoop het is... Er liggen hele haaien tussen de tonijn en er hangen hele eenden tussen de kippen!

De beveiligers lopen er hier bij als B100 uit bassie en adriaan, want er steekt een lange antenne uit hun jas...
De voornaamste reden dat we hier zijn is uiteraard weer een bioscoop..
We zien de premiere van GI-Joe met zeker 10 andere mensen, we zitten vip voor omgerekend 3 euro!

Na de film zien we een netjes uitziend restautant genaamd 'MK restaurant' We gaan zitten aan een tafel met een kookplaat(incl pan). Blijkt dat de MK staat voor 'mee koken' Het is een soort wok of fame, maar dan brengen zij jou het vlees en de groenten en dan moet je het zelf in de pan gooien! We mogen kiezen uit tientallen vlees en vis dingen. We zoeken wat veilige dingen uit en die worden snel gebracht. We kijken schaapachtig om ons heen om te zien wat nu de bedoeling is, we lachen wat(van onzekerheid) en de vrouw van het restaurant komt ons maar helpen. Het blijkt niet echt moeilijk(je kiept alles er tegelijk in en wacht tot het gaar is) Onze vorken laten we stug links liggen. We eten alles traditioneel met stokjes op, wat verbazingwekkend goed lukt!
Half voldaan(we aten zeer kleine porties) gaan we terug naar het hotel.
In de taxi terug zijn we in complete paranoia, omdat we denken dat de taxichauffer(hij had geen bordje met taxi op zijn auto) ons gaat beroven... We bleken weer slecht van vertrouwen..

Morgen weer nieuwe verhalen!

slaapze!

• 05 Augustus 2009 - 15:42

Moeder Karin:

wat rot jongens voor Michiel en zijn familie ook van onze kant leven we mee en hopen we voor michiel en fabian dat de reis goed zal verlopen. Proberen jullie toch nog een beetje te genieten dikke kus van moeder karin

• 05 Augustus 2009 - 16:19

Chantal:

jeetje wat erg!
    dit is geen leuke afsluiting van de vakantie het was zo mooi geweest als jullie met zn 4e terug konden, en het leuk konden afsluiten. ik wens michiel en zijn familie heel veel sterkte met dit verlies. ik hoop dat de terug reis voorspoedig zal verlopen. ik wens jullie 2 nog een fijne vakantie pobeer een beetje te genieten ook al zal dit een flinke domper zijn

veel liefs chantal

• 05 Augustus 2009 - 18:15

Femke:

Jeetje jongens, gecondoleerd.
    Sterkte Michiel.
    Dre en Koen, maak er samen nog ff wat van!

• 05 Augustus 2009 - 18:45

Esther En Maarten:

Hallo Boys
    Voor ons is de tijd even stil blijven staan bij het overlijden van mijn schoonvader (opa van Michiel).We zijn druk met van alles te regelen.
    Maar wat geweldig wat jullie doen. Jullie laten zien wat echte vriendschap is. Het ontroert ons werkelijk. We wensen jullie nog een aantal fantastische dagen en hopen maar dat ondertussen het vliegveld weer is opgeknapt wanneer jullie de terugtocht aangaan. Wij weten niet of Michiel en Fabian deze verhalen ook lezen, maar we verheugen ons op jullie terugkomst. En Fabian, je bent een wereldgozer. Heel hartelijk bedankt. Dikke zoen van mama Esther en a real hug van papa Maarten voor jullie allemaal

• 05 Augustus 2009 - 19:15

Danielle:

Wat rot dat het zo moet eindigen! Dit soort dingen zijn helaas niet te plannen. Ik ben wel blij als mijn broertje morgen weer veilig en heel thuis is.
    Jullie nog veel plezier!
    Groetjes Danielle

• 06 Augustus 2009 - 09:10

Jasman:

dit is aardig fucked up jongens...
    Michiel (en familie) ook van mijn kant gecondoleerd en veel sterkte toegewenst komende tijd!
    voor de jongens die er nog zitten, het vliegveld zou maandag weer open gaan voor vliegverkeer (dat is wat ik nog gehoord heb).
    hopen dat jullie niet met heel veel vertraging te maken krijgen.
    probeer er nog ff van te genieten de komende dagen, en succes met koken in restaurants ;-)

• 06 Augustus 2009 - 10:22

Mama-Len:

Hallo Jongens
    Wat vervelend voor jullie allemaal dat het zo moest verlopen .Hoewel ik uitkijk naar de thuiskomst van Fabian, ben ik in gedachte bij Michiel en zijn familie.
    En wens ze hierbij heel veel sterkte.
    Andre en Koen probeer nog een paar dagen te genieten,zal best moeilijk zijn.Jullie waren net als 3+1 musketiers 1 voor allen...allen voor 1....Groetjes Heleen
    Moeder van Fabian.xxxx