Dag 21 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

02 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Zo, lekker ff uitgeslapen. Behalve faab trouwens, want die vondt het nodig om de zon op te zien komen(6 uur), helaas zat er een wolk voor, dus was het niet ideaal.. Uiteraard wist hij er toch wel mooie foto's van te maken.

We ontbijten en slenteren naar het strand, daar (hoe verrassend) bakken we lekker wat, drinken een shakie en spetteren in het water.

In de middag besluiten we een stadje verderop te bezoeken. Hier is het allemaal van t zelfde laken een pak. We zijn het eens dat er maar 5 verschillende winkels zijn:
1. Supermarkten
2. Massagesalons
3. souvenirkraampjes
4. Pakkenverkoopwinkels
5. Restaurants
Dusssss, snel weer weg daar!
We besluiten om te gaan golfen..
Jaja, we gaan de Tiger Woods uithangen! Alleen is het hier met een voetbal! We komen op een groot veld met 18 holes, er staan overal palmbomen(koen is bang voor vallende kokosnoten. We hebben er erg veel lol in en we zijn ook erg goed! Het is de bedoeling om de bal schoppend in het gat te krijgen. Michiel komt als winnaar uit de bus, hij is de coconaldo van de dag! Hoezee..!

Eenmaal terug gaan we weer zwemmen. In het water verzinnen we zelf spelletjes. O.a. Wie het verst in het water komt voordat hij omvalt en levend slagschip. We werken nog aan een spel met modder, die lanceren we morgen waarschijnlijk(letterlijk.)

Omdat we verder niet veel hebben meegemaakt, hebben we voor jullie een aantal top 5's gemaakt.

Enjoy

Top 5: Mooiste plekken
1. Ang thong marine park. Hier was het uizicht over de eilanden echt adembenemend.
2. De rivieren door Bangkok. Door de rivier tussen de wijken van Bangkok heen, zo zie je de cultuur goed.
3. Rijstvelden in Chiang mai. Heel apart om te zien hoe zij dat hebben ontwikkeld daar.
4. Het uitzicht over Bangkok. Ja, vanaf de 29 verdieping van ons hotel, zeker indrukwekkend.
5. Ayutthaya bij nacht. Tempels met verlichting. Nice!

Top 5: Toffe excursies
1. Jungle flight
2. Kayakken en snorkelen
3. Jungle trekking
4. Kookcursus
5. Dierendag met slangen en tijgers.

Top 5: Afzienmomenten
1. In Lopburi. Andre was zo moe, dat we een hotelkamer hebben gehuurd voor een paar uur om te slapen.
2. Diarree, geen uitleg nodig...
3. Vroeg opstaan bij alle excursies..
4. Slapen in de nachttrein. De langste 10 uur van ons leven.
5. De heenreis.. En waarschijnlijk ook de terugreis...

Top 5: Dieren
1. Tijgers, hoe stoer waren we, en hoe bang ook..
2. Baby-aapje, hij beet in onze vingers, maar wat was ie lief!
3. Koningscobra's, beet gelukkig niet in onze vingers, en was ook niet echt lief...
4. Spin. Zo groot als onze hand, men!
5. Gekko's. Ze zijn overal. Van het dak in het restaurant tot in onze douche. We zien ze al niet eens meer.

Top 5: Meest irritante dingen
1. Pakverkopers
2. Voedselverkopers
3. Verkopers die zeggen dat ze onze vriend zijn.
4. De stank van de BBQ van de verkopers van vlees.
5. Wc's waar alleen een bak water met een schepje staat. Met dat schepje moet je het water tegen je billen aankletsen.

Top 5: Angsten en Fobieen
1. Bacterien, zeker de eerste 2 weken. wat waren we steriel!
2. Muggen. ZZZZZZZZZZZZZout nou eenzzzzzzzz op!
3. Pakverkopers....
4. Spontaan hoogtevrees als we 40 m moeten abseilen!
5. Ladyboys. Je weet niet welke vrouw er hier ook staand kan plassen.

Top 5: lekker eten
1. Broojes ham/kaas van koos!
2. Al het andere eten bij the wall!
3. Kip Cashew met rijst
4. Boterhammen met chedderkaas op station van Lopburi door gebrek aan restaurants met potentie of een in ieder geval een degelijke menukaart..
5. Ons eigen gemaakte gerecht! MMM!

Top 5: Spannende dingen
1. Gangs van honden die de straten van Ayutthaya onveilig maken..Brrrr
2. De schijnbaat kapotte katrol van Michiel op 40 meter hoogte. Bleek dat de instructeur achteraf een geintje maakte... Zwetende oksels!
3. Onze mooie hoofden op een tijger..
4. Overnachten in de Jungle...
5. Afdingen...

Top 5: Smerigste wc's
1. Nachttrein wc...
2. Lopburi stationswc...Nadat wij geweest waren kon hij wel gesloten worden...
3. Wc bij waterval op Samui. (deze telt eigenlijk niet mee, want het was alleen een gat in de grond)
4. Wc bij het kamp in de jungle. Die wordt denk ik schoongemaakt om de ongeveer... uhh... Nooit!
5. Vliegtuig wc, wie kan er wel normaal richten tijdens turbulentie?

Wij gaan nog ff lekker eten en wat drinken, geniet van de bewolking daar! ;)

Ons laatste weekje gaat nu in...

xxx

• 02 Augustus 2009 - 14:16

Femke:

aaaaah jullie laatste weekje alweer. Geniet er volop van! Je hebt in ieder geval veel te vertellen en te laten zien.
    Kan ik jullie ondertussen ook rekenen tot de 170.000 aanhangers van het buddhisme die Nederland telt? (ja ik leer hier met de dag meer over Nederland!)

• 02 Augustus 2009 - 15:56

Saar:

Leuke top 5...
    Ik ga lekker draadjesvlees eten bij mijn moeder, mmmm....
    Jammer voor jullie....
    De groetjes van Diana.
    Diana wil ook graag een emmer met een schepje om dr kont mee schoon te maken ;) Haha.
    Kus van mij! en van Diana

• 03 Augustus 2009 - 09:02

Jasman:

ey gasten...
    zoals al 2 keer eerder, het weekend is weer voorbij. dus ik kan weer lekker jullie verhalen lezen en reageren :-)
    het klinkt als een paar goeie dagen, maar ben toch steeds meer benieuwd naar de live-verhalen.

Fem had jullie uitgelegd hoe je hoe je zee-egels moet pellen, maar je kan het ook aan Martin vragen (vraag maar om foto's als je thuis bent :-))

jammer dat jullie al je laatste week in gaan. de tijd is snel gegaan...
    veel plezier nog ff!!