dag 14: Chilldagje... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu dag 14: Chilldagje... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

dag 14: Chilldagje...

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

27 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Yes, Uitslapen!! Op de kamer met de ventilator geniet iedereen er volop van! (Dre en Michiel) De airco-kamer is toch weer vroeg op(Faab en kwong) Waarschijnlijk is hun biologische klok vastgeroest op 8 uur...

We ontbijten rustig...

Daarna besluiten we toch een uitstapje te doen, want we hebben toch nog te veel energie in onze mooie gevormde billen...

We lopen naar onze fast en furious vriend en vragen hem wat we per se moeten zien.. Hij wijst een mooie tempel aan boven op een berg, er zijn draken(geen echte joh, gekkie) en nog veel moois...
We vragen hoe veel het mag kosten.. Hij zegt: 800 baht, fabian houdt stug vol, en uiteindelijk landen we bij 600 baht. uiteindelijk geven we toch nog 200 baht fooi, het gaat niet om het geld, maar om het spelletje :P

We moeten eerst een trap op, een engels jongentje voor ons telt ze, dus hoeven we dit zelf niet te doen, en kunnen we ons gewoon concentreren op het lopen en ademhalen...
Het zijn er 290...

We lopen de tempel binnen.. We zijn koen kwijt.. Hij had het bordje met 'betalen' wel gezien.. Hij betaald voor ons allemaal...
Het is er erg druk, we irriteren vele fotografen, door voor hun lenzen langs te lopen, inclusief die van fabberazzi! hahaha
Koen koopt daar een nieuw maroktasje voor zijn geld, hij is er erg blij mee! Wij zijn ook blij voor hem. De aanschaf was trouwens erg duur... zeker wel 40 cent!

Het regenseizoen doet zijn naam nog ff eer aan.. we besluiten om terug te gaan.

We eten wat bij de wall en we doen een poulcompetitie! Andre riekeu komt als winnaar uit de verf, de troostprijs ging naar faab.

We splitsen op, faab wil ff alleen rondlopen en kiekjes maken. De rest gaat naar chinatown.
In chinatown kopen we op de overdekte markt wat kleurrijk snoep. Het smaakt ons goed, en we zijn er niet ziek van geworden, voor herhaling vatbaar dus!
De drempel om het thaise eten te eten en het desinfecteren, wordt met de dag lager...We zijn aan het verthaien!

Avondeten bij de Mad-dog! We mogen daar kiezen bij welke tv we willen zitten, wij hebben honger, dus gaan gewoon zitten.. We kijken nu moto gp...
Het eten wordt hier trouwens niet tegelijk geserveerd. We kijken eerst hoe Koen zit te genieten, als hij klaar is, kijken we hoe Michiel zit te genieten.. Daarna kijken we hoe Faab alles naar binnen werkt, en last but not least.. Andre, dat ze hem zo lang laten wachten, dat is echt onacceptabel... T was wel erg lekker allemaal!

We besluiten om iets lekker relaxed te doen. We gaan naar de bios! Dit kost ons weer een rip uit ons lijf. 90 baht(1,80) :P
We zien de nieuwste film van John travolta! Met thaise ondertiteling gelukkig, anders konden we het niet volgen.
Voordat de film begint, moeten we trouwens eerst nog opstaan voor de koning en het volkslied.. kunnen ze nog wat van leren in Nederland.
In de bios waanden we ons weer even lekker in Holland, de warme lucht buiten de bios doet ons weer wakker maken!

Lekker slapie doen!

Adios

• 27 Juli 2009 - 08:01

Jasman:

zo... het weekend is weer voorbij, dus ik heb weer alle tijd om de verhalen te lezen :-)
    klinkt weer leuk allemaal!
    beetje jammer alleen dat jullie als een stel Nederlanders willen bezuinigen op de entree in een tempel. Maar goed, het is recessie zullen we maar denken ;-)
    de tijd is wel hard gegaan, of niet?
    jullie zitten al weer op de helft joh!
    Geniet er nog ff van, en eet een Thais kroketje namens mij!

• 27 Juli 2009 - 08:14

Remco:

heb je nog wel genoed desinfectie bij je of doe je het daarom steeds minder?:P

• 27 Juli 2009 - 16:51

Saar:

Zo, dan kan je nog eens vaak naar de bios gaan, dan zou ik ook wel mee gaan, haha. Dan vind ik het ineens een stuk leuker.
    Mooi dat jullie ook even rustig aan hebben gedaan, zal jullie goed doen!!!