Dag 13: Ouwe lullendag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 13: Ouwe lullendag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 13: Ouwe lullendag

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

25 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

We nemen jullie eerst nog even mee naar de avond van dag 12. We zijn allemaal aardig gesloopt, maar hebben geen zin om te gaan slapen... Michiel en Dre niet omdat het 80 graden in hun kamer is(om een beeld te scheppen: zet een bed met bloemetjesmotief in een sauna, dat komt aardig in de buurt..) Fabian wil niet slapen omdat hij net wakker is geworden van zijn powernap! En koen moet van ons gwoon is een keer wakker blijven :P

We splitsen op, Faab en Dre gaan naar het Thaiboksen en de andere 2 gaan ff wat drinken en poolen.

Bij het thaiboksen aangekomen stappen we uit en willen we gaan lopen, de chauffeur houdt ons tegen.. Het volkslied wordt net gespeeld en iedereen moet dan stil staan, auto's en brommers zetten hun motor af en wachten tot het voorbij is, wij doen braaf mee.
De gevechten zijn meer spectaculair dan de vorige keer, we zien kinderen van een jaar of 9 elkaar de hersens in slaan(ons leraarinstinct laat ons bijna ingrijpen) maar we weten dat dit de volkssport is hier... Net als Voetbal in Nederland..
Ook zien we een aantal knockouts! Kijk daar kwamen we voor!

Als Faab en dre terugkomen zijn de boys nog wakker. Ze zitten met een paar andere reizigers aan het bier. We schuiven nog ff aan... En in een vingerknip is het half 1 en moeten we echt gaan slapen...

Dag 13

De wekker doet fysiek en mentaal pijn...
We worden om 8.15 opgehaald, we staan klaar , maar busje komt pas om 9.10. Hadden we kunnen weten.
We staan op het punt om de zwaarste excursie van allemaal te ondernemen. In een busje langs allerlei toeristische attracties met zeer toeristische mensen, ze waren er allemaal: Een oud stel, fotochinezen, een kibbelend stelletje, 3 arabieren en 4 relschoppers. Gelukkig ontbrakt de huilende baby...

toen we het oude echtpaar zagen zitten slaakten we een gerustgestelde zucht, geen lange voettochten door de jungle...

De tourguide vertelt veel over de stad en andere dingen, we luisteren verveeld toe... Op een gegeven moment moeten we ons allemaal even voorstellen. Uiteraard weer ff erg hilarisch. Fabian wordt gewoon fabian genoemd. Michiel wordt Micheal genoemd... Koen wordt Kwong, deze houden we erg gelijk heel de dag in! Andre wordt verstaan als Hundre, Dre reageert met:' ja, very hungry!
De tourguide zegt:'Boys from Holland! Wij vragen of we een liedje moeten zingen... De oude man(die duidelijk genoeg heeft van alle cultuur uitleg) zegt:'please do... You can have my lunch!'
Eindelijk hebben we iemand gevonden met dezelfde humor als die van ons, hij is alleen 45 jaar ouder:P
Zijn vrouw probeert ons naar Singapore te krijgen om haar zoon daar een duikschool heeft, we vinden dat ze zeurt...

We komen aan in het nationale park: Doi inthanon. Hier zien we 2 grote watervallen, erg mooi!
We zien een hilltribe(bergstam) en zij zien ons ook...
Daar zijn we meer gefascineerd door planten die zich terugtrekken als je ze aanraakt, dan door wat er vertelt word. Koen is hier wel ff een tijdje zoet mee!
Faab krijgt een zelfgemaakte sigaar. gemaakt van eigen gedroogde tabasco en gerold in bananenbladeren. Misschien dat we deze nog meester maken.. een keer... als we durven...

Op het hoogste punt van Thailand zou je honderden kilometers ver kunnen kijken! Wij zien 10 meter ver, omdat we in een wolk zitten... en het is er koud... en nat...
Het hoogtepunt van de tour wordt voor het laatste bewaard! Twee megagrote tempels, ieder op een bergje, staan tegenover elkaar. Het is alleen te mistig om ze te zien... Wij willen ons geld terug...:P

We hebben de tour overleefd en hebben er zelfs lekker eten bij gehad!

Op naar the wall en een shake halen.
We eten wat en gaan het internet op!
Morgen een rustdag, maar we zullen vast wel weer wat beleven! Het is weer avondmarkt, dus misschien wel een krakend massage verhaal, wie weet!

Tot morgen ;)

• 25 Juli 2009 - 13:41

Sarah:

Wat erg van die kinderen, en wij leren ze steeds dat ze lief moeten zijn voor elkaar, haha.
    Gelukkig ontbrak de huilende baby, anders was je niet eens meegegaan denk ik.
    Kus

• 25 Juli 2009 - 15:27

Marlieke:

Hallo jongens!!
    Wat onwijs tof om al jullie verhalen te lezen...ik lig continue in een deuk:-D

Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's, maar ik begrijp dat ik daar nog wat geduld voor moet hebben!

HAVE FUN en doe voorzichtig!!!

Liefs Marlieke (dikke kus voor mn broer)

• 26 Juli 2009 - 07:39

Moeder En John:

Tja het kan niet altijd spannend zijn he!! En dan het toeristische gedoe echt wat voor jou he dre. Terwijl jullie rondtourden zaten wij aan de bbq met sarah, was gezellig, vond het fijn je effe te horen gisteren dikke kus doeiii wij kijken uit naar het volgende verhaal.

• 26 Juli 2009 - 15:50

Karlijn:

Hai Thai boys,

Een paar weken geleden, vond ik het maar niks om zelf naar Thailand te gaan...

Maar dankzij jullie geweldige reisverslagen kan ik geen beter avondtuur verzinnen dan Thailand.

Weer veel gelachen, respect voor alle avondturen, want ik hou van dieren, maar om nou in een hok van een mega tijger te kruippen (oh my Budha..), 1e rang slangen bezichtigen en zondere muskito slapen...