Dag 7: dierendag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu Dag 7: dierendag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van André Deunhouwer - WaarBenJij.nu

Dag 7: dierendag

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg André

19 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Waar waren we gister gebleven? Maakt eigenlijk niet uit, tel daar 12 uur bij op, toen werden we pas weer wakker! Eindelijk een volle nacht kunnen slapen.
Goed ontbijtje genomen bij onze hollandse held, en we konden er weer tegenaan!
Vandaag hebben we rustig aan gedaan, dit om een aantal van jullie gerust te stellen ;)

Met de taxi zijn we op avontuur gegaan.
1e stop: snakefarm! Andre in zijn element! De farm bestond uit een tiental karige hokken met gaas waar de meest dodelijke slangen van thailand in zaten. Gerustgesteld liepen we daar rond! :P
Een grote kooi met daarop een a4tje met de tekst: King Cobra, poisonous snake. Een man, die bekend stond als 'the snake man' maakte het hok open en ging als een wildeman staan trappen tegen een autoband! Wij moesten aan de kant, we zagen ook waarom... Een gigantische cobra sprong op uit de band en probeerde de snakeman in zijn slipper te bijten! Het lukte de slang niet...

Tijd voor een slangenshow! Een ronde arena van ongeveer 2 meter breed was een halfuur lang een slangenkuil. We konden op een bamboetribune zitten. Michiel en koen gingen voor derde rang, faab voor 2e en dre zat vip...(achteraf bleek dat een miskoop)
Uit verschillende boxen kwamen verschillende(grootten en giftigheid) slangen. Uit de eerste box kwamen 3 thaise cobra's(na 1 beet binnen een half uur dood) De snakeman gaf ze kusjes en aai over hun bol...
Hierna een hyperagressieve python, die we uiteraard weer om ons nek moesten doen, en ook een kusje moesten geven...dit alles was voor koen niet geheel vrijwillig...
Hierna nog wat tgv-slangen, die werden de arena ingesmeten en zelf zo hard dat er 1 over het randje van wel 20 cm(safety first) heen gleed, zo tussen dre zijn benen door, faab bleef cool fotos maken, dre gaf een kreet en vluchtte naar de 2e rang. Op de derde rang hingen ze ook in de rekken. Hierna zei de snakeman dat het geen giftige slangen waren, beetje laat, basterd!
Er was nog meer, maar dat is leuker op film ;)

Next stop: net besloten, bungeejump voor fabian!
Hij is officieel benoemd tot held van de dag! Hoezee! De rest had slappe excuses om niet te springen...
Voor hem een extreem lauwe ervaring, waar megaveel bewijsmateriaal van is!

third stop: tijgers aaien!
Iets wat we niet hadden gedacht te gaan doen, kroelen met tijgers! Er waren drie keuzes, small cat, medium cat en de huge (ja, hij eet koeien per dag) kings of the jungle. Drie keer raden... We namen een packed deal, optie 4 dus.. een babytijger en een biggie one! We begonnen klein, dit was echt super! minpuntje: we MOESTEN ons hoofd op de tijger leggen om zo op de foto te gaan.. Dit was echt a lifetime experience! Hierna wel ff Desinfecteren..

Nu met bibberende benen het hok in van de big ones(het waren er meerdere)Waarschuwing: Niet van voren aan komen, dan denken ze dat je wil spelen. En we wilden zeker niet spelen met de tijgers! We hebben ze allemaal aangeraakt en over de buik geaaid, dit vinden ze lekker(wie niet?) RRRRRRRRRRRRRRRR.......
Als helden op de foto, daarna snel weer het hok uit, struikelend over stroomdraden.

Met tijd over, nog een laatste stop, op aanraden van onze om alles lachende taxichauffeur bao(of zoiets) gingen we naar een monkeyschool. Dit bleek een aftands apencircus te zijn... De apen zaten vast aan kettingen en wij mochten voedsel gooien.. te triest voor woorden.. Als dieptepunt kregen we een herhaling van wat we in de zoo al hadden gezien, alleen nu met apen. We zijn halverwege weggelopen..
We vonden het dierenmishandeling..
We hebben wel een babyaapje op onze schouder gehad, dat was stiekum toch wel ff leuk..

Snel terug naar onze veilige haven, lekker een biertje gepakt op een terras met plastic tuinstoelen. Op de weg terug een flinke omweg gemaakt, terwijl bleek dat we om de hoek van het hotel zaten :P

Uiteraard gegeten bij onze st nicolaas!

De avondmarkt ff over gelopen en gezocht naar dingetjes voor het thuisfront...
Ook konden we aanschuiven op een massage stoel op de markt. Dre ging lekker douchen. Koen en Faab hadden een lieftallige dame die ons heerlijk relaxt hebben gemasseerd. Michiel had minder geluk. Die kreeg een Muay Thai massage van een mannelijke Thai met staalkabels als onderarmen! Na een paar pijnkreten van Michiel riep hij: "No no stop no cracking!! ... Echter de Thai moest lachen en vouwde Michiel dubbel als origami blaadje. Kreunend kwam zijn massage ten einde. Achteraf was iedereen (ook Michiel) helemaal relaxt.

Het was weer een dag vol avontuur!
Morgen schitteren we door afwezigheid, we gaan iets spannends doen!!

Dinsdag weer mooie verhalen!

• 19 Juli 2009 - 16:25

Sarah:

Haha, leuk weer wat jullie hebben meegemaakt!!
    Ik ben zeer benieuwd naar de foto's met de tijgers.
    Ik kijk nu al uit naar het verhaal dinsdag, want wat zal dat morgen voor spannends zijn...?
    Fijn dat jullie helemaal relaxt zijn, kunnen jullie er weer tegenaan!
    Dikke kus

• 19 Juli 2009 - 18:02

Marjo & Jaap:

leuk zo'n site. we hoeven jullie niet toe te wensen te genieten, want het is al een week lang één groot feest. ben benieuwd naar jullie foto's. groet marjo & jaap

• 19 Juli 2009 - 18:48

Esther:

Hallo Boys,

We hebben de oma's jullie verhalen ook laten lezen en natuurlijk vinden ze het ook super spannend ze zaten op het puntje van de stoel en slaakte vaak kreten van meeleven en plezier.O, Michiel wat zou jij vanavond weer lekker slapen na die hardhandige massage. We wensen jullie een goede safari tocht en we hopen snel weer iets van jullie te horen .....Liefs en een dikke zoen van oma Bep ,oma Riny en mama Esther

• 20 Juli 2009 - 07:39

Chantal:

wow, wat zijn jullie toch kanjers.

jullie maken zoveel mee en vertellen het zo leuk, kijk er elke dag naar uit om weer het nieuwe dag verslag te lezen

xxxx

• 20 Juli 2009 - 08:32

Jasman:

ey jongens!
    tis goed om te lezen dat jullie weer aardig op krachten komen bij jullie nieuwe beste mattie :-)
    beetje jammer dat mijn held Dré zich als een vrouw heeft gedragen door weg te springen voor een slang...
    Verder kijk ik wel uit naar het beeldmateriaal dat tot nu toe gemaakt is.
    Veel plezier verder weer!!

• 20 Juli 2009 - 21:31

Maria:

Ik had nooit gedacht Andre dat jij nog eens op de loop zou gaan voor een slang. Weer wat geleerd. Leuk wat jullie allemaal beleven, de verhalen zijn prachtig. veel plezier nog. Groetjes Maria